Dinsdag 5 juni - 10 jaar samen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 juni - 10 jaar samen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 juni - 10 jaar samen!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

06 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

We waren net klaar met douchen, toen de telefoon rond 08.00 uur ging. Het duikcentrum. Ze hadden het weer bekeken en naast dat het regelmatig regende, waaide het ook erg hard. Ze vonden het geen veilig idee om vandaag te gaan duiken, dus maakten we onder voorbehoud een afspraak voor morgenochtend, zelfde tijd. Jammer, want we wilden na het duiken bij Tonsai Bay (de haven van het eiland) afgezet worden om daar te lunchen en een beetje rond te kijken. Ons plan voor de hele dag viel dus letterlijk en figuurlijk in het water. Aangezien we al wel gedoucht hadden en aangekleed waren, zijn we maar op ons gemak een ontbijtje gaan eten.

Ondanks dat het regende, is het nog steeds warm en klef buiten. Wij Westerlingen zijn gewoon niet gewend om ons qua tempo aan te passen aan dit weer, zeker niet als het er buiten uitziet alsof je in Nederland zit, maar de temperatuur gaat hier nog steeds richting de 30°. De airco's binnen maken het helemaal verradelijk, maar zonder airco is het gewoon net te warm. Dus iedere keer als je naar buiten stapt, valt er een warme, natte deken over je heen en als je je tempo niet aanpast, zweet je binnen de korste keren peentjes.

Na het ontbijt ben ik bij de receptie het aanbod van de Spa van het hotel gaan bekijken. We spaarden door niet te gaan duiken aardig wat geld uit vandaag, dus dan kon een massage er nog wel vanaf vond ik :-D Ik heb de meest uitgebreide aromatherapie massage van 135 minuten voor 15.00 uur geboekt. Heerlijk, maar zover was het nog niet. We hebben tot in de middag heerlijk om de kamer gerelaxed. Nog genoeg boeken te lezen, beetje internetten en Michel had nog een filmpje van thuis op een USB stick staan.

Om iets voor 15.00 uur ben ik naar de rand van het hotelcomplex gelopen. De massagesalon is aan het strand gelegen. Eenmaal binnen, merkte je eigenlijk niet meer dat het buiten regende. Er stond een heerlijk briesje, dat door de ruimte blies en ik hoorde de golfjes van de zee zachtjes het strand op rollen. Er stond een rustgevend Thais muziekje op en onder het massagebed stond een schaal met heerlijk ruikende bloemen en olieën. Ik heb echt onwijs genoten. Deze massage was vele malen beter dan de massage in Bangkok.

Rond 19.30 uur zijn we lekker uitgerust uitgebreid gaan dineren, we zijn vandaag tenslotte 10 jaar een stelletje en dat mag gevierd worden. Aangezien we allebei al een tijdje geen Thais meer gegeten hadden, hebben we dat vandaag weer eens gedaan. Michel had als voorgerecht 5 verschillende gefrituurde hapjes en ik had met groenten gevulde deegbuideltjes. Als hoofdgerecht had Michel roergebakken kreeft met groenten en rijst. Dit werd heel leuk in een kreeft opgediend. Ik had roergebakken noodles met groenten. Als dessert hebben we ons laten verleiden door ijs met cappuccino (ik) en een aardbeien cheesecake met thee (Michel). Na het diner zijn we op tijd naar bed gegaan, in de hoop dat het weer morgen beter zou worden, zodat we weer konden gaan duiken.