Donderdag 7 juni - regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Donderdag 7 juni - regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 juni - regen, regen en nog eens regen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

07 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag de wekker maar niet gezet. We hadden weinig hoop dat het duiken door zou kunnen gaan en dat bleek uiteindelijk ook te kloppen. Het is volgens mij sinds gistermiddag niet meer gestopt met regenen. Wat een vieze tegenvaller zeg! Ik dacht dat een regenseizoen in de tropen bestond uit af en toe wat flinke regenbuien op een dag, maar niet uit dagen regen achter elkaar. Het is hier nu nog heftiger dan de herfst in Nederland! Ik heb geloof ik nog nooit zoveel water uit de hemel zien vallen. Kortom, nooit meer naar een bestemming tijdens het regenseizoen.

Na het ontbijtbuffet zijn we terug naar de kamer gegaan en hebben ons eigenlijk een beetje zitten te vervelen. Er valt met dit weer weinig te ondernemen op een bestemming als deze. Het was dan vandaag ook voor het eerst dat ik het gevoel kreeg, dat het welletjes is en dat ik naar huis wil. Ik mis onze beestjes en ons eigen nestje. Ik ben dan ook blij dat we morgen in het begin van de middag de ferry naar Phuket nemen om vanaf daar naar Bangkok te vliegen. Het zal best weer een vermoeiende reisdag worden. Om 11.30 uur moeten we onze kamer al uit en de Ferry komt hier rond 13.00 uur aan of 14.30 uur als het weer tegenzit. De tussenliggende tijd zullen we waarschijnlijk in de bar van het hotel met een boek en iPad moeten overbruggen. Ons vertrek betekent tegelijkertijd dat de koffers weer gepakt moeten worden en wel op zo'n manier, dat we geen overgewicht in de bagage hebben, die we in willen checken. Op het gewicht van handbagage wordt minder gecontroleerd en ik moet dan ook proberen om onze kleinste koffer en de rugzak zo vol mogelijk te doen. Altijd weer een uitdaging bij mij dat koffers inpakken. Ik verbaas me er nog steeds over, dat backpackers hun reisbenodigdheden in zo'n relatief klein rugzakje krijgen ingepakt.

Aan het einde van de middag is het trouwens gestopt met regenen en is Michel bij het duikcentrum onze duikbrillen op gaan halen. Helaas hebben we in totaal maar twee duiken kunnen maken, terwijl ons streven minimaal acht duiken was. Het enige positieve gevolg is, is dat onze vakantie een stuk goedkoper dan gepland zal zijn, maar ik had toch liever die zes duiken gemaakt! Overigens had het Amerikaanse stel, waarmee we gedoken hebben, hun instructeur ingehuurd om foto's van de duiken te maken en deze mochten wij ook hebben. De camera van de instructeur was stukken beter (onze onderwatercamera is inmiddels al 8 jaar oud) en zijn foto's waren dan ook stukken mooier dan die van ons. Omdat we bijna dezelfde route hebben gedoken als het Amerikaanse stel en hun instructeur, hebben we ook bijna alle vissen en koralen gezien, die hij gefotografeerd heeft. Leuk dat we deze foto's dan ook mochten kopiëren van hem.

Vanavond konden we zowaar zonder paraplu richting het restaurant lopen, waar we ons laatste avondmaal gegeten hebben. Nu nog even wat relaxen op de kamer. De koffers pakken doe ik morgen, dan heb ik tenminste nog wat te doen. Voor nu weltrusten maar weer.

  • 07 Juni 2012 - 16:03

    Mam,:

    Jammer dat deze zo heftig begonnen vakantie een beetje met een sisser afloopt. Maar nu kom je inieder geval wel wat uitgeruster terug en ook ben je straks blij met je eigen nestje zoals je het noemt. Als je het nu inmens naar je zin had gehad en je had je moeten "losrukken"van je vakantiestek was dat een stuk moeilijker geweest.Je weet nu in ieder geval wat de natte moesson betekent!
    Welterusten en goede reis morgennaar Bangkok.
    Liefs Mam

  • 07 Juni 2012 - 16:15

    Diana:

    Voor regen hoef je niet zo lang te gaan vliegen hoor, voldoende voorraad hier in Nederland;)Wel jammer......

  • 10 Juni 2012 - 06:23

    Riet:

    Ik had al een stuk getikt, even nog de foto's en video's doorgenomen en weg was de tekst.
    Maar alsnog: nu jullie practisch thuis zijn heb ik eindelijk het hele verslag gelezen. Jullie doen het weliswaar veel sportiever en ook intensiever dan ik destijds ('77) maar er is veel herkenning.
    Prachtige foto's met name met de dieren, die je zo maar voor je neus krijgt. Leuk dat jullie ook de onderwaterfoto's hebben.
    Af en toe zo'n lekkere Thaise maaltijd!!! Mmmm krijg je hier toch nergens zoals in Thailand zelf.
    Hebben jullie ook ananas met zout gesmikkeld? Glas Singhbier erbij??
    Een licht gevoel van heimwee bekruipt me.
    Groetjes, behouden thuiskomst
    Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 16338

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: