Vrijdag 8 juni - reisdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 juni - reisdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 juni - reisdag

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

11 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Vanochtend konden we redelijk uitslapen. We hoefden immers alleen de koffers te pakken en te ontbijten en dan om 11.30 uur uit te checken. Afscheid nemen van je vakantie is nooit leuk. In dit geval helemaal niet, want na 3 dagen regen straalde er vandaag een zonnetje aan een schitterende blauwe lucht. Maar als je de weersverwachtingen mag geloven is dit slechts tijdelijk en is het regenseizoen echt begonnen.

Om 11.30 uur checkten we uit en de rekening viel mee, mede vanwege de vele gemiste duiken, die we wel ingecalculeerd hadden. Toch blijft het altijd afwachten, als je niets hoeft te betalen en alles op je kamer laat boeken, wat de eindstand van de rekening is.

Gelukkig vertrok de boot al om 13.00 uur, waardoor we niet al te lang in de hotelbar hoefden te wachten.

We werden door een deel van het hotelpersoneel uitgezwaaid onder luid tromgeroffel. Dit doen ze om ons een goede en veilige reis te wensen. Bijna alles wordt hier aan (bij)geloof gekoppeld, maar bijgeloof is ook geloof en het klonk bovendien nog gezellig ook.

Er checkten vandaag veel mensen uit, dus er waren vier longtailbootjes nodig om ons naar de grote veerboot te brengen, die voor de kust van ons hotel lag afgemeerd.

Eerst gingen we naar Tonsai Bay om daar nog een aantal passagiers op te halen en toen gingen we vrolijk het hele stuk weer langs ons hotel terug om vervolgens het ruime sop te kiezen.

De vaart was echt heel onplezierig. Een Australische duikinstructeur, die naast mij zat, vertelde aan zijn andere buurman en -vrouw, dat de zee sinds twee jaar niet zo wild was geweest. En dat was te merken! De boot maakte flinke klappen op het water en de golven deden onze boot, die op dat grote water toch heel nietig voelde, enorm deinen. Ik denk dat 30% van de passagiers zeeziek was en constant met een spuugzakje in de weer was. Gelukkig hadden wij daar allebei geen last van, maar we waren toch heel blij dat we na bijna twee uur varen onze voetjes in Phuket aan vast land konden zetten.

Daar stond alweer een vriendelijke dame met ons naambordje klaar en konden we direct in een luxe personenwagen stappen, die ons vervolgens in drie kwartier naar de luchthaven van Phuket bracht.

De koffers hadden we dit keer goed gepakt, dus geen overgewicht, wel in de handbagage, maar die werd gelukkig niet gewogen, dus we konden zonder oponthoud door naar de gate.

Onze vlucht vertrok om 19.35 uur en landde heel rustig zo'n anderhalf uur later op de luchthaven van Bangkok.

Nadat we onze koffers gevonden hadden, was het even zoeken naar onze transfer naar het Suvarnabhumi The Cottage hotel. Niet alleen omdat er wel tientallen naambordjes omhoog gehouden worden, maar ook nog eens omdat onze naam niet vermeld stond, alleen het hotel en dat ergens op een verstopt plekje. Toen we onze begeleider gevonden hadden, was het nog een minuutje of tien wachten op de chauffeur die ons vervolgens in een klein kwartiertje naar het hotel reed. Een eenvoudig, maar prima hotel, waar we nog een nachtje doorbrengen, alvorens we naar huis vliegen.

• 11 Juni 2012 - 10:25

Mam,:

En thuis in Frankrijk wacht een zenuwachtige moeder op alle verslagen over een goede landing op Schiphol zodat ook zij weer rustig kan gaan slapen met het idee dat de kinderen een fantastische vakantie hebben gehad en veilig weer in de vertrouwde omgeving zijn. Thuis met al hun beestjes weer om hen heen. Ik heb genoten van de verslagen en foto's. Bedankt voor alle moeite hiervoor gedaan! Liefs Mam.

• 11 Juni 2012 - 20:49

Sheila:

Hi Danimies,

Wat een fantastische reis!!
    De verslagen waren leuk en vermakelijk om te lezen (alleen moet ik bekennen dat ik ze niet allemaal heb kunnen bijhouden), de natuur gewoonweg schitterend en indrukwekkend (ik zal die spin niet snel vergeten..en jullie puntmutsjes ook niet LOL).

Kortom, een genot om te lezen dat jullie zo'n prachtige reis hebben gemaakt. Een ervaring om te koesteren.

Welkom thuis alvast!

Liefs,