Dag 1 - zaterdag 9 juli - op reis naar Turkije - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 1 - zaterdag 9 juli - op reis naar Turkije - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 1 - zaterdag 9 juli - op reis naar Turkije

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

09 Juli 2022 | Nederland, Schiphol

Vreemd hoor om pas laat in de avond te vertrekken. Voordeel is wel dat je de hele dag de tijd hebt om alles op je gemakje voor te bereiden. Zo heb ik super relaxed de koffers gepakt. En ik heb weinig bij me! Voor z'n tweetjes maar één grote koffer en een klein koffertje als handbagage met kleding voor de eerste twee dagen mocht de grote koffer niet aankomen. Aan het einde van de middag samen met Floortje een voetenbadje gedaan en teennageltjes gelakt. De twee dames gaan verzorgd op reis.

Floortje ging om 20.00 uur nog even lekker een paar uurtjes slapen. Die heb ik om 23.15 uur wakker gemaakt en daarna zijn we gaan douchen om goed wakker te worden/blijven. Om iets voor twaalf zijn we van huis vertrokken. Michèl bracht ons direct naar vertrekhal 3. We reden langs de tenten buiten, die opgezet zijn voor de lange wachtrijen en daar stond niemand. Dit in tegenstelling tot de diverse filmpjes met hordes mensen die we op internet hadden gezien. Jammer dat we zo snel afscheid moesten nemen van Michèl. Ik vind het zo vreemd om zonder hem op reis te gaan. Mis hem nu ook al!

In de vertrekhal was het wel aansluiten in de rij. Het was 01.00 uur en om 2.20 uur ging de incheckbalie pas open. Gelukkig stonden we in de rij bij een gezellig gezin met drie kinderen waar we mee hebben staan kletsen. Jammer dat ze in een ander hotel zitten, want Floortje had al gelijk vrienden gemaakt. Toen om een uurtje of half 3 de koffer drop off open ging, bleek tot overmaat van ramp dat de machines, om zelf de koffers in te checken, niet werkten. Onze rij moest toen via 2 balies handmatig ingecheckt worden en dat ging heeeeel traag. Gelukkig dat we zo op tijd waren, zodat we redelijk in het midden van de rij stonden. Ik vraag me af of iedereen van onze vlucht het op tijd gered heeft. Toen de koffer eenmaal ingecheckt was, ging de controle en douane als een speer. Nadeel van zo vroeg vertrekken is dan wel weer, dat alle winkeltjes dicht zijn. Gelukkig was er één koffieverkooppunt open en konden we met wat te drinken op ons gemakje naar de gate wandelen. Het is nu 04.30 uur en ik vermoed dat we zo gaan boarden. We zitten op rij 8, dus mogen er als een van de laatsten in. We vertrekken om 05.05 uur om vervolgens na exact 4 uur vliegen in Antalya aan te komen. Als alles tenminste goed gaat. Ik schrijf na aankomst daar weer verder.

En toen waren we alweer een halve dag verder. Het boarden begon te laat en ook aan boord van het vliegtuig duurde het superlang voor alles geregeld was. TUI had een Spaanstalige luchtvaartmaatschappij ingehuurd, dus we konden niets verstaan van het personeel en daaruit opmaken waarom het zo lang duurde. Ik geloof dat we meer dan 40 minuten te laat vertrokken.

We hadden geluk dat we met z'n tweetjes drie stoelen hadden. Floortje kon daardoor als een balletje opgekropen op twee stoelen slapen. Enige nadeel was de zeer luidruchtige moeder achter ons, die haar kinderen dan op volume 10 vrolijk educatief aan het toespreken was, om vervolgens nog een tandje bij te schroeven als die kids iets deden dat haar niet zinde. En dat was zo om de 5 minuten. Lang leve de noise cancellation oordopjes en een heerlijke playlist met 80-ties muziek. We zijn allebei in slaap gevallen en hebben ruim twee uur liggen tukken. Toen we wakker werden, was het nog maar drie kwartier vliegen. Het vliegtuig had in de verste verte het comfort van de TUI Dreamliner niet. Meer een container met vleugels met een stel stoelen erin. Hoe dan ook, hij heeft ons naar de plaats van bestemming gebracht.

Bij de bagageband kwamen we het Nederlandse gezin weer tegen, waardoor het wachten voor Floortje minder lang aanvoelde. Na een dik half uur was de koffer er en konden we door naar ons transferbusje. Dat bracht ons met nog 7 andere passagiers in een uurtje naar het Side Star Resort.

We waren de enigen die hier moesten uitstappen en omdat er verder niemand in de lobby was, konden we gelijk inchecken en tot mijn grote vreugde was onze kamer (gebouw C nummer 3108 op de begane grond) al klaar! Een uiterst vriendelijke man bracht ons met onze koffers naar de kamer, waar we uitgebreid uitleg kregen over de werking van alles. Nadat hij vertrokken was, zijn we gelijk naar het buffetrestaurant gegaan om een hapje te eten. Heel veel trek hadden we niet, want in het busje hadden we nog een oerhollands wit broodje kaas gegeten. Het buffet ziet er prima uit en er is echt voldoende keuze. Als we willen, kunnen we ook nog één keer gratis naar een van de à la carte restaurants. Ik denk dat ik Floortje daar geen plezier mee doe. Ze zou in staat zijn om daar alsnog patat te bestellen.

Terug op de kamer snel even gebeld met Michèl. Mijn plan was om dan de koffer op mijn gemakje uit te gaan pakken, maar Floortje had lang genoeg gewacht. Het zwembad riep, nee schreeuwde! Dus graven in de koffers naar onze bikini's, de floatie opblazen en hop richting het heilige der heiligen van dit hotel.

Zowaar wisten we twee bedjes aan het zwembad te bemachtigen. Wat is het druk en wat een herrie! Zo niet mijn ding. Een echte toeristenfabriek. Ik moet de knop nog echt om zien te gooien en mijn verstand op nul zien te zetten, want dit is in principe niet mijn manier van vakantie vieren. Hoe dan ook, als Floortje maar blij is en ik wat kan chillen, dan komt het vast wel goed. De temperatuur van het zwemwater is prima. Ook staat er een aangenaam briesje, alleen de tegels op de vloer worden zo heet, dat de brandblaren onder je voeten zitten, als je niet uitkijkt.

Vlak voor onze bedjes waren we het zwembad in gegleden, maar daar waren vier knullen met een grote bal aan het overgooien, dus veel ruimte hadden we ook niet. Bovendien wilde Floortje graag van een van de drie glijbanen en die waren aan de andere kant van het zwembad. Dus Floortje op stap gestuurd met twee eigen handdoeken op zoek naar twee bedjes dichterbij de glijbaan en laat ze die nou vinden. Dus verkassen met ons hele hebben en houwen en moeder verplicht mee de glijbaan af. Dat kreng ging hard, terwijl het er niet zo uitzag. Na één keer begreep ik waarom de badmeesters vol verwachting de jongedames nakeken in de hoop dat bij de landing minimaal één deel van de bikini zou komen bovendrijven. Floortje vindt iedere glijbaan de eerste keer altijd spannend, maar als ze het eenmaal gedaan heeft, dan wil ze niet anders. Dus hebben we tot half vier aan en in het zwembad doorgebracht. Daarna zijn we via de winkeltjes van het hotel en via de bar (cocktail voor mama en alcoholvrije cocktail voor Floortje) terug naar de kamer gegaan. Daar maar gelijk de koffers uitgepakt de natte spullen op het balkon gehangen en nu met de airco aan even lekker uitrusten. Ik ben echt doodmoe. Om 19.00 uur gaat het buffet voor het diner weer open. In het amfitheater wordt vanavond een speciaal soort salsa dans opgevoerd. Misschien daar nog even kijken als ik niet in slaap val, hahaha. Tot later maar weer.

Ondertussen is het kwart voor acht geweest. Na het uitpakken van de koffers was ik echt gesloopt. Een uurtje tijdverschil met Nederland maar door een gemiste nacht een grotere jetlag dan wanneer we naar de andere kant van de wereld vliegen. Floortje, mama is echt heel moe. Je mag wel een dutje doen hoor mama. Oh echt, vind je dat niet vervelend? Nee helemaal niet hoor. Super kind, had ik dat al eens gezegd? Ok, dan zet ik mijn wekker zodat we strakjes kunnen gaan eten. Gaan we niet te vroeg, want dan kunnen we na het eten naar het entertainment gaan kijken. Ja goed idee mam! Waar haalt dat kind de energie vandaan? Nou, toen mijn wekker ging, was ze tijdens het spelen toch ook mooi in slaap gedommeld. Floortje, het is tijd, we moeten gaan douchen om te gaan eten. Nou mama (zo'n slaapdronken stemmetje) ik wil dat we eigenlijk vandaag wat rustig aan doen enzo. Wat bedoel je Floortje, wil je niet gaan eten? Nee mama, zzzzzzz en onder zeil was ze weer. Ik laat haar maar lekker. Morgen vroeg de wekker en dan gelijk na het ontbijt door naar het zwembad. Misschien is het dan nog lekker rustig. Ik kom de avond wel door met left over reissnacks. En mooi de tijd nu om eens te kijken wat voor uitstapjes we kunnen gaan maken. Morgen eerst een chill dag op het resort en de boel verkennen. Je kunt via een kronkelweggetje ook naar het strand lopen. En als dat te vermoeiend is, hahaha, rijdt er ook nog een busje. We zien het wel. O ja en mijn Duits oefenen, want het is hier echt gericht op de Duitsers en daarna Engelsen. Russen zie je nu (gelukkig!) niet. Nog maar een Nederlands meisje van Floortjes leeftijd gezien, maar die was te druk met haar broer aan het spelen. Misschien morgen de kids club eens checken of ze weten of er meer Nederlandse kinderen zijn.


  • 09 Juli 2022 - 17:05

    Riet:

    Aha na de "enigszins" vlotte start toch nog de nodige tegenvallers tijdens de reis. Maar ... gelukkig een mooie kamer op de begane grond. Dus dan ben je iedere dag vlot bij het zwembad. Daar zul je af en toe de oordoppen moeten gebruiken, want er zal overal en altijd wel volk aanwezig zijn met iets minder beschaving en minder vermogen om te denken aan een ander. Je bent helemaal de klos als er ook Russen
    voor dit resort hebben gekozen. Hoop van harte dat dit je bespaart blijft.
    Je zult wel een lekker dinertje hebben. Daar hoor ik altijd lovende verhalen over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

Het is april 2022 en Michèl, Floortje en ik gaan op reis naar de Dominicaanse Republiek. Daar aangekomen staat er een bericht van mijn moeder op WhatsApp. Bel me, het is dringend. Dat klinkt niet goed, dus ik grijp gelijk naar mijn telefoon. En inderdaad we krijgen verschrikkelijk nieuws te horen. De pijn in haar arm blijkt niet van een gescheurde spier te zijn, maar de gemaakte scan laat uitgezaaide botkanker zien. Verdoofd rijden we met zijn drietjes naar het hotel. Het enige dat ik wil, is zo snel mogelijk naar huis. Gelukkig regelt mijn reisverzekering voor de volgende dag een vlucht terug naar Nederland. In overleg hebben we besloten dat Michèl en Floortje de vakantie samen afmaken.
In Nederland aangekomen delen we het verdriet en begint een hele moeilijke periode van het realiseren wat dit nu gaat betekenen. In de weken na de diagnose bezoeken we samen vaak het ziekenhuis voor diverse onderzoeken en behandelingen en ondergaat mam een operatie aan haar arm. Haar bot was ondertussen gebroken na een val in haar kamer. Na die operatie lijkt het een stuk beter met haar te gaan. In overleg besluiten we dat Floortje en ik samen op vakantie gaan. Michèl blijft thuis bij mam en om voor de hondjes te zorgen. Ik boek een all-inclusive naar Turkije, Side om precies te zijn, het Side Star Resort. Omdat ik gruwel van fabriekshotels zou deze vakantie nooit bij me zijn opgekomen. Maar als je alleen reist met een kind en het hoofddoel zon, zwembad en relaxen is, voor ook nog eens een redelijk betaalbare prijs in het hoogseizoen, kom je toch bijna altijd op Turkije uit. Als ik de mensen moet geloven die graag naar Turkije gaan, zullen we ons geen minuut vervelen en gaan we het heel erg naar ons zin hebben en dat denk ik, mede gezien de fantastische recensies die het hotel krijgt, ondertussen ook.
Een week of drie voor ons vertrek verslechtert de situatie van mijn moeder ineens. Ze krijgt rond die tijd al dagelijks hulp van de thuiszorg, maar ze wordt steeds afhankelijker van voornamelijk mijn hulp. Ze ziet er erg tegenop om alleen met Michèl thuis te moeten blijven. We gaan op zoek naar een zorghotel. Bij dergelijke instanties kun je ook terecht als jouw mantelzorg op vakantie gaat, respijtzorg noemen ze dat. In overleg kiezen we een zorghotel in Spijkenisse, gevestigd in het Ruwaard van Puttenziekenhuis. In en bij Spijkenisse wonen veel vriendinnen van mam die dan makkelijk op bezoek kunnen komen.
Op vrijdag 8 juli is het zover. Met gepakte koffer en een tas vol koekjes en uiteraard het eigen koffiezetapparaat breng ik haar weg. Oh wat is dit moeilijk! Alles in mijn lijf schreeuwt eigenlijk nee, maar ik ben er aan de andere kant ook echt aan toe om even tot rust te komen. Ik ben heel blij dat ik mijn moeder dichtbij mij heb en met de thuiszorg en huishoudelijke hulp zelf voor haar kan zorgen. Maar na een verbouwing in huis, drukte rondom een mogelijke nieuwe baan en deze zorg, ben ik zelf ook aan wat rust toe. Even weg van de dagelijkse stress en zorgen. Maar het voelt enorm dubbel. Ik laat Michèl achter, zonder wie ik normaal nooit op vakantie ga en door mij gaat mam naar een zorghotel. Aan de andere kant vind ik het heel fijn en bijzonder om samen met mijn 9-jarige dochter op vakantie te gaan. Daarom zet ik nu mijn 'schuldgevoel ' opzij en ga ik gedurende de vakantie een positief en gezellig reisverslag schrijven, zodat ik later met Floortje de herinneringen kan ophalen die we de komende 9 dagen gaan maken. Turkije we komen eraan!

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2022

Dag 7 - vrijdag 15 juli - langzaam weer beter

14 Juli 2022

Dag 6 - donderdag 14 juli - nog steeds ziek

13 Juli 2022

Dag 5 - woensdag 13 juli - Floortje ziek

12 Juli 2022

Dag 4 - dinsdag 12 juli - beauty en relaxen

11 Juli 2022

Dag 3 - maandag 11 juli - zwaar beroerd
Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 16232

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: