Dag 3 - maandag 11 juli - zwaar beroerd - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 3 - maandag 11 juli - zwaar beroerd - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 3 - maandag 11 juli - zwaar beroerd

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

11 Juli 2022 | Turkije, Manavgat

Vanochtend waren we rond 9 uur wakker. Omdat het gisteren laat was geworden, hadden we besloten om deze ochtend de wekker niet te zetten. Ik werd zelf wakker met een pijnlijk hoofd en wilde niets liever dan op de kamer blijven. Ik keek Floortje aan en zei dat ik me niet zo lekker voelde. Floortje vond dat niet leuk, maar eigenlijk wilde ze vandaag ook liever een dagje in het 'huisje' blijven. Dus dat kwam mooi uit. Ook omdat we al wat rood zien/licht verbrand zijn, beter om even uit de zon te blijven.

Ik ben in mijn toilettas gedoken op zoek naar Paracetamol. Ik had twee pakjes meegenomen, maar dat bleek kinderparacetamol kauwtablet en kinderparacetamol zetpil. Niets voor volwassenen. Maar ach dan maar een kauwtabletje. Ik heb mezelf naar het ontbijt gesleept.

Het hotel draait nu op volle toeren. Geen tafeltje meer vrij. De gasten krioelen als mieren door elkaar. Ik heb het geprobeerd, maar dit is voor mij echt geen vakantie vieren. Wat een hel op aarde deze drukte! Terplaatse werd er voor ons een tafeltje gedekt en hebben we ontbeten. Het was 09.50 uur dus ook bijna einde van de ontbijtservice en de keuze is dan niet reuze, daarom waren we snel klaar. Aan ons zal dit hotel zeker geen verlies lijden omdat we teveel eten of drinken in tegenstelling tot sommige asociale Oostblokkers die borden vol laden en dan nog geen 20% opeten. Het is zelfs Floortje al opgevallen, kun je nagaan.

Na het ontbijt snel terug naar de kamer. Nou ja snel..... Op iedere hoek zit wel een zwerfkat en vlakbij het gebouw waar onze kamer is, is er zelfs een nestje kittens. En die toeristen die beestjes maar voeren. Ik denk dat ze zich niet beseffen dat het hotel de halve populatie zo nu en dan zal ruimen en dat is dankzij dat gevoeder. Ze blijven maar komen. En ze zien er natuurlijk ook te schattig uit. Floortje wil ze uiteraard iedere keer aaien, dus vandaar dat we niet heel snel terug op de kamer waren. Het hotel werkt er trouwens aan mee om de katten te bestrijden, want in de giftshop verkopen ze zelfs twee soorten kattenvoer! Tja, geld is geld nietwaar?

Bij terugkomst ben ik mijn bed ingedoken. Floortje zat TikTok filmpjes te kijken en onderhield contact met de digitale 'verkering' in Nederland. Ik was echt blij dat zij ook liever binnen wilde blijven.

Maar rond lunchtijd veranderde ze toch van mening en moesten we met woestgeweld naar het zwembad. Liggen in die hitte trok me echt niet aan, maar ja, of ik me nu op de kamer beroerd voel of aan het zwembad. Zo kon zij tenminste nog plezier hebben. Gelukkig heeft ze een Vlaams meisje van 8 jaar ontmoet en daar trok ze de hele middag mee op.

We vonden overigens echt de aller-, aller-, allerlaatste bedjes en wel op de 4e rij van het zwembad. Gelukkig met parasol voor de broodnodige schaduw.

Ik ben de middag doorgekomen met appen met het thuisfront en met mijn moeders vriendin Mary en haar dochter Tamara die hier de Turkse kust op hun duimpje kennen en mij tips konden geven waar te gaan shoppen. Ik zou nog graag een andere bikini voor Floortje vinden, misschien wat 'merk'kleding en een doos Paracetamol voor volwassenen.

Rond half 3 werd ik gek van de hoofdpijn. Eerst naar het souvenirwinkeltje, maar die mocht geen medicijnen verkopen. Toen naar de receptie en die verwees mij naar de hoteldokter. Waarom ik Paracetamol nodig heb? Zei maar dat het menstruatie hoofdpijn is, om een discussie uit de weg te gaan. Ik kreeg 1 hele pil, maar kon helaas niet zien of het 500 of 1.000 mg was. Nou ja, ding weggewerkt en liggen om te wachten op de werking. Maar die was minimaal en om 3 uur begon er een waterpolo wedstrijd en het aquafitness o.i.d. en ik lag natuurlijk vlak bij de speaker met opzwepende muziek. Na een half uur ben ik Floortje gaan zoeken om met haar naar de kamer te gaan. Ze sputterde eerst, heel begrijpelijk, tegen, maar zei daarna dat ze het wel ok vond.

De middag heb ik liggend in bed doorgebracht en gelukkig was er een vriendinnetje van Floortje online, zodat ze zich niet hoefde te vervelen.

Om 19.00 uur zijn we gaan douchen. Ik had in de middag een kleine opleving, dus hoopte dat het beter zou gaan, maar helaas, terwijl ik dit schrijf, komt de koppijn in alle hevigheid terug.

Het restaurant was tsjokvol. Ik wilde bijna terug naar de kamer en roomservice bellen, maar ik heb me kranig gehouden. Na nog geen kwartier terug naar de kamer en maar weer 2 kinderparacetamol ingenomen. We gaan om half 9 slapen en ik bid werkelijk dat ik me morgen beter voel. Het zal me niet gebeuren dat deze vakantie een ramp wordt. Planning is vroeg op en naar het zwembad. In de middag mag ik nog een keer terug voor een massage. En dan tegen de avond denk ik dat we wat gaan winkelen, maar dat kan allemaal maar zo veranderen. Ik hoop op het beste. Morgen weer een nieuwe dag.


  • 11 Juli 2022 - 20:21

    Mam:

    Wat vervelend Meisje. Ik hoop ook echt dat je je morgen weer beter voelt. Sterkte en dikke kus voor jullie saampjes

  • 11 Juli 2022 - 22:02

    Tamara :

    Hopen dat je je morgen beter voelt. En anders zal ik even kijken voor jenvior een pharmacy in de buurt app je erover. Succes en weltrusten.

  • 12 Juli 2022 - 00:57

    Diana :

    Hey Daan er zijn toch wel hotelgasten waar je een strip paracetamol kunt vragen? Of aan de reisleiding? Waar winkels zijn heb je overal een "Eczane" dat is een apotheek. Iemand zou toch wel iets voor je mee willen nemen...sterkte

  • 13 Juli 2022 - 22:00

    Riet:

    Zie nu pas dit verslag. Geen topdag Daan. Maar vandaag (de 14e) was jij zelf gelukkig weer een beetje de "ouwe" Daan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Manavgat

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

Het is april 2022 en Michèl, Floortje en ik gaan op reis naar de Dominicaanse Republiek. Daar aangekomen staat er een bericht van mijn moeder op WhatsApp. Bel me, het is dringend. Dat klinkt niet goed, dus ik grijp gelijk naar mijn telefoon. En inderdaad we krijgen verschrikkelijk nieuws te horen. De pijn in haar arm blijkt niet van een gescheurde spier te zijn, maar de gemaakte scan laat uitgezaaide botkanker zien. Verdoofd rijden we met zijn drietjes naar het hotel. Het enige dat ik wil, is zo snel mogelijk naar huis. Gelukkig regelt mijn reisverzekering voor de volgende dag een vlucht terug naar Nederland. In overleg hebben we besloten dat Michèl en Floortje de vakantie samen afmaken.
In Nederland aangekomen delen we het verdriet en begint een hele moeilijke periode van het realiseren wat dit nu gaat betekenen. In de weken na de diagnose bezoeken we samen vaak het ziekenhuis voor diverse onderzoeken en behandelingen en ondergaat mam een operatie aan haar arm. Haar bot was ondertussen gebroken na een val in haar kamer. Na die operatie lijkt het een stuk beter met haar te gaan. In overleg besluiten we dat Floortje en ik samen op vakantie gaan. Michèl blijft thuis bij mam en om voor de hondjes te zorgen. Ik boek een all-inclusive naar Turkije, Side om precies te zijn, het Side Star Resort. Omdat ik gruwel van fabriekshotels zou deze vakantie nooit bij me zijn opgekomen. Maar als je alleen reist met een kind en het hoofddoel zon, zwembad en relaxen is, voor ook nog eens een redelijk betaalbare prijs in het hoogseizoen, kom je toch bijna altijd op Turkije uit. Als ik de mensen moet geloven die graag naar Turkije gaan, zullen we ons geen minuut vervelen en gaan we het heel erg naar ons zin hebben en dat denk ik, mede gezien de fantastische recensies die het hotel krijgt, ondertussen ook.
Een week of drie voor ons vertrek verslechtert de situatie van mijn moeder ineens. Ze krijgt rond die tijd al dagelijks hulp van de thuiszorg, maar ze wordt steeds afhankelijker van voornamelijk mijn hulp. Ze ziet er erg tegenop om alleen met Michèl thuis te moeten blijven. We gaan op zoek naar een zorghotel. Bij dergelijke instanties kun je ook terecht als jouw mantelzorg op vakantie gaat, respijtzorg noemen ze dat. In overleg kiezen we een zorghotel in Spijkenisse, gevestigd in het Ruwaard van Puttenziekenhuis. In en bij Spijkenisse wonen veel vriendinnen van mam die dan makkelijk op bezoek kunnen komen.
Op vrijdag 8 juli is het zover. Met gepakte koffer en een tas vol koekjes en uiteraard het eigen koffiezetapparaat breng ik haar weg. Oh wat is dit moeilijk! Alles in mijn lijf schreeuwt eigenlijk nee, maar ik ben er aan de andere kant ook echt aan toe om even tot rust te komen. Ik ben heel blij dat ik mijn moeder dichtbij mij heb en met de thuiszorg en huishoudelijke hulp zelf voor haar kan zorgen. Maar na een verbouwing in huis, drukte rondom een mogelijke nieuwe baan en deze zorg, ben ik zelf ook aan wat rust toe. Even weg van de dagelijkse stress en zorgen. Maar het voelt enorm dubbel. Ik laat Michèl achter, zonder wie ik normaal nooit op vakantie ga en door mij gaat mam naar een zorghotel. Aan de andere kant vind ik het heel fijn en bijzonder om samen met mijn 9-jarige dochter op vakantie te gaan. Daarom zet ik nu mijn 'schuldgevoel ' opzij en ga ik gedurende de vakantie een positief en gezellig reisverslag schrijven, zodat ik later met Floortje de herinneringen kan ophalen die we de komende 9 dagen gaan maken. Turkije we komen eraan!

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2022

Dag 7 - vrijdag 15 juli - langzaam weer beter

14 Juli 2022

Dag 6 - donderdag 14 juli - nog steeds ziek

13 Juli 2022

Dag 5 - woensdag 13 juli - Floortje ziek

12 Juli 2022

Dag 4 - dinsdag 12 juli - beauty en relaxen

11 Juli 2022

Dag 3 - maandag 11 juli - zwaar beroerd
Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: