Woensdag 23 mei - dag 3 River Kwai Tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Woensdag 23 mei - dag 3 River Kwai Tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Woensdag 23 mei - dag 3 River Kwai Tour

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

23 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Bah, bah, bah, wat een nacht. In de beschrijving van het hotel stond al, dat we eenvoudige kamers hadden en dat klopte werkelijk in vele opzichten. We hadden maar één stopcontact en dat was ook nog eens zo gammel, dat ik een potje dagcrème onder de stekker moest plaatsen, zodat deze er niet uitviel. De matrassen hadden een soort plastic bovenlaag en daar zat het onderlaken direct op. Ondanks de airco was het 's nachts behoorlijk zweten geblazen op deze ondergrond. Zonder deken slapen, kon ook weer niet, want de airco had maar twee standen: aan en uit. En uit was niet te harden, vandaar maar aan en onder de dekens zweten. We zijn allebei verschillende keren wakker geweest en waren blij dat het ochtend was, zodat we een verfrissende douche konden nemen. En dat was ook heel verfrissend, want we hadden geen warm water. De boiler of geiser deed het niet. Kortom, we waren blij, dat we hier maar voor een nacht zaten.

Bij het ontbijt viel niets te kiezen. We kregen twee spiegeleieren, waarvan het wit nog deels vloeibaar was (jakkie), twee koude knakworstjes (waar de katten erg blij mee waren) en twee dikke plakken ham. Gelukkig was er ook toast met jam en wat vers fruit.

Om 08.30 uur vertrokken we naar de Erawan watervallen. Onze bestemming was een uurtje rijden. De watervallen liggen in een schitterend national park. Ze bestaan uit zeven levels, die allemaal in een poel eindigen. Het aanzicht was paradijselijk. We waren bovendien de drukte ook nog eens voor, waardoor het redelijk rustig was bij de watervallen.
Onderweg ernaar toe zijn we nog een tarantula tegen gekomen. Het beest was bijna net zo groot als mijn hand! Helaas hebben we bij het nemen van de foto geen hand naast de spin gehouden, zodat je goed kunt zien hoe groot die is, maar geloof me, hij was heeeeeeel eng groot.

De temperatuur en luchtvochtigheid waren vandaag weer hoog, zodat we blij waren dat we in poel 2 konden gaan zwemmen. Dat was een hele aparte gewaarwording, want in alle poelen zwemmen grote en kleine vissen. De kleinere vissen zijn schoonmaakvisjes. Ze knagen aan een stuk door aan je huid. Een vreselijk kriebelend gevoel, waar je iedere keer weer opnieuw van schrikt. Zolang je maar in beweging bleef, bleven de visjes op afstand, maar zodra je stil stond, wisten ze je tenen en andere ledematen direct te vinden. We moesten er maar van genieten, want in Nederland betaal je grof geld in een spa om je voetjes door deze visjes te laten reinigen. Het was wel heerlijk verfrissend de duik in de poel. Onze gids Maha heeft een paar mooie plaatjes van ons geschoten. Omdat we alleen met ons reisgezelschap bij level 2 waren, stonden we alleen op de foto, wat het paradijselijke gevoel extra groot maakte.

Na onze duik in het water zijn we naar level 3 gewandeld, waar we nog even hebben zitten kijken naar andere 'badgasten'. De volgende bestemming was level 4, maar daar ben ik niet heen gegaan. Je kon hier alleen komen via een hele stijle en hoge trap en feitelijk waren alle levels redelijk gelijk, wat mij deed besluiten dat het de klim niet waard was. Ik ben met de gids terug naar level 2 gegaan en heb me daar prima vermaakt door de 'badgasten' te zien schrikken van het geknaag van de visjes.
Michel was ondertussen met René en Evy naar level 4 gegaan. Daar kwamen ze in de bomen een groepje van zo'n 10 apen tegen. Het werd sterk afgeraden om ze te voeren, omdat ze daar behoorlijk agressief van werden. Ze zouden het eten zo uit je handen trekken en je bovendien kunnen bijten. Aangezien de beestjes allerlei ziektes bij zich kunnen dragen, was het raadzaam om geen gekke dingen te doen. De foto's zijn helaas niet heel goed gelukt, omdat de camera op alles focuste behalve de apen.

Rond 11.30 uur kwamen Michèl, René en Evy weer naar beneden en zijn we met z'n viertjes naar de parkeerplaats gelopen, waar de gids en chauffeur op ons wachtten. Onderweg zijn we nog 1 aap tegen gekomen. Michèl heeft hier betere foto's van kunnen maken. Toen ik met mijn zakje chips aan kwam lopen, kwam de aap nieuwsgierig uit de boom geklommen en ging op een boomstronk zitten. Ik heb mijn zakje chips maar snel onder mijn badhanddoek verstopt, want ik zag het al helemaal voor me, dat het beest mij zou beklimmen. We hebben hierdoor wel een paar leuke kiekjes kunnen maken.

Met het busje zijn we vervolgens naar de lunchlocatie gereden. Ook hier wachtte ons weer een standaardmaaltijd. Zo'n vier verschillende gerechten met gestoomde rijst.

Na de lunch zijn we met de bus richting Bangkok vertrokken. We hadden een lange reis van 3,5 uur voor de boeg. Ik heb geprobeerd op drie stoelen te slapen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik kwam niet echt verder dan een beetje dommelen, omdat a) de stoelen niet lekker lagen en b) de wegen vol met gaten en kuilen zitten, waardoor de bus soms alle kanten op schudde. Onderweg heeft het nog twee keer geregend. De eerste regendruppels die we hier gezien hebben. In Bangkok was het ook bewolkt toen we aankwamen. Dat is het nog steeds trouwens.

In het Prince Palace Hotel aangekomen hebben we afscheid genomen van onze gids, de chauffeur en René en Evy die vanavond al met de nachttrein richting Changmai vertrekken. Ze waren best gezellig als reisgenoten, maar na drie dagen hadden we wel een beetje genoeg van René. Hij was een behoorlijke hork en leefde soms in zijn eigen wereldje. Totaal geen aandacht voor zijn vrouw. Soms was hij haar ook kwijt, omdat hij als een kip zonder kop op zijn doel afliep, zonder ook maar te kijken of Evy hem wel volgde. Hij liet haar ook gewoon alleen op de glibberige rotsen rond de watervallen klauteren, zonder haar even te ondersteunen. Gelukkig was Michèl zo galant om ook Evy een beetje in de gaten te houden.

Inchecken in het hotel ging ditmaal rechtstreeks bij Green Wood Travel. We hebben een gratis upgrade naar een suite gekregen! Naast een slaapkamer en badkamer hebben we nu ook een aparte woonkamer en keuken. We moeten morgen voor 12.00 uur uitchecken, maar onze trein gaat pas om 19.30 uur. Ik voel er weinig voor om de hele middag zonder kamer te zitten, zeker in deze temperatuur is het wel prettig als je je aan het einde van de dag nog even kunt opfrissen. Ik denk dan ook dat we wel gebruik zullen maken van de mogelijkheid om de kamer nog voor een halve dag aan te houden voor 900 Baht (1.000 Baht is ongeveer 25 euro).

Michèl ligt op dit moment lekker tv te kijken. Hij gaat vanavond even uitzoeken welke foto's we vandaag bij ons verslag zullen plaatsen en dan zet ik vanavond ons reisverslag van 2 dagen in een keer op de site. Aangezien we best gaat zijn van het reizen, gaan we nu even lekker relaxen en rond een uurtje of acht vanavond eten. Morgenochtend en -middag hebben we ter vrije besteding. Misschien eindelijk eens een beetje uitslapen. Alhoewel, het ontbijt is tot 10.00 uur en dat willen we nog wel meepakken.

Tot later maar weer.

• 23 Mei 2012 - 14:30

Mam,:

Hartelijk dank voor deze weer zeer uitgebreidde twee verslagen!! Ik vind het heerlijk om zo mee te kunnen leven met jullie. Ook de foto's worden hier in la Douce wel 20 x bekeken!!! Geniet zoveel julllie kunnen, voor je het weet zit je wer volop in de regen en in het dagelijkse harnas! liefs van mij, Mam

• 23 Mei 2012 - 14:42

Ger En Tini:

Wat ziet het er daar paradijselijk uit. Zou zo in het water willen springen. De tarantula ziet er toch leuker uit dan die enge kleine dingetjes die we hier hebben.
    Dit is toch een mooiere dag dan gisteren bij de Birma spoorlijn. Heel heftig als je er nu beelden bij krijgt. En in werkelijkheid is het nog vele malen erger.
    Dus is deze dag voor jullie lekker relaxed. Geniet er van en we kijken uit naar het volgende verslag.
    liefs Ger en Tini

• 23 Mei 2012 - 20:25

Vivian Knapen:

Hey daar, nog geen week onderweg en al zoveel indrukken en ervaringen verder..... Mooi he, wat reizen met je doet! Blijf vooral genieten, dat doe ik ook van jullie verhalen, leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen.
    Groetjes, Vivian