Dinsdag 29 mei - rustdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 mei - rustdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 mei - rustdag

Door: Danielle en Michel

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

29 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Wat een heerlijke luie dag was het vandaag! Het was gisteravond best laat geworden, 02.30 uur. Ik moest immers voor drie dagen tegelijk ons verslag schrijven en de foto's erbij uitzoeken. Ik heb op de waarbenjij.nu site een vip abonnement genomen en kan dan maximaal 400 foto's in totaal plaatsen, maar in het tempo waarin Michel fotografeert, is het iedere dag een behoorlijke klus om uit te zoeken welke leukste en mooiste foto's van die dag in aanmerking komen om op de site geplaatst te worden. Het is nu dag 12 van onze reis en we hebben al zo'n 1.200 foto's. Dat is een gemiddelde van 100 foto's per dag! Het bijhouden van ons reisverslag met foto's kost dan ook behoorlijk wat tijd, maar het is het dubbel en dwars waard. Allereerst voor onszelf als herinnering voor later en ten tweede voor onze lezers, want we krijgen leuke reacties van jullie op onze reisverslagen, waarvoor dank!

Vanochtend ging de wekker om 08.30 uur en om iets over negenen zaten we aan het ontbijt. Daarna zijn we terug gegaan naar de kamer en hebben de tijd gebruikt om te relaxen. Een beetje internetten, wat tv kijken, spelletje doen en nog even terug naar bed. Rond vieren hebben we room service een club sandwich laten brengen. Tegen zevenen zijn we gaan douchen en is Michel de was op gaan halen. Alles is keurig gestreken en netjes verpakt en kan zo weer de koffer in. De was die ik zelf op de hand heb gedaan, is inmiddels ook bijna droog.

Ons hotel hier in Changmai ligt op loopafstand van de avondmarkt. We hadden hierover gehoord en wilden hier graag nog even over slenteren. Rond 20.00 uur zijn we vertrokken voor een korte wandeling van 10 minuutjes.
De avondmarkt was echt heel gezellig. Uiteraard heel toeristisch, maar veel minder massaal dan in Bangkok. Daar ligt de kleding echt torenhoog opgestapeld, terwijl de kraampjes er hier veel uitnodigender uitzien. Wat ons ook prima bevalt, is de mentaliteit van de Thai. Ze zijn niet echt opdringerig, afgezien van een enkele uitzondering uiteraard, waardoor je redelijk rustig kunt slenteren langs de kraampjes en op je gemak kunt kijken. Pas als ze het gevoel hebben, dat je een potentiële klant bent, dan gaan ze ervoor en happen ze ook echt toe. Je bent natuurlijk altijd hun nummer 1 klant en voor jou maken ze een aparte, hele goede prijs. Onderhandelen is dan ook een noodzaak. Ondanks dat het mijn beroep is, heeft Michel er juist een sport van gemaakt. Hij had op een internetsite gelezen, dat je eerste openingsbod ongeveer 20% moet zijn, van hetgeen dat men vraagt. Ik ben dat vanuit mijn werk niet gewend en vind het bijna beledigend om zo'n laag bod te doen. Je gaat er namelijk nooit vanuit dat je misschien wel 50 tot 60% korting kan krijgen, behalve bij de aankoop van een keuken, weet ik uit ervaring. Door zo'n heel laag bod te doen, weet de verkoper direct, dat je niet met je laat sollen en kun je echt gaan onderhandelen. Ik kijk met genot naar Michel zijn inspanningen en die hebben tot nu toe hun vruchten afgeworpen. We hebben vandaag wat leuke souveniertjes weten te scoren.

Op de markt hebben we nog een heerlijk schepijsje genomen, gevolgd door een cappuccino en fruitsapje van de Starbucks. Al slenterend langs de kraampjes, kwamen we ook langs diverse massage salons. Ik voelde er wel wat voor en stelde Michel voor om beiden een voetmassage van een uurtje te nemen. Hij vond het een goed idee. Dus zo lagen we ineens naast elkaar met gestrekte beentjes met ieder een masseuse, die heel vaardig onze voeten en onderbenen masseerde. Kosten voor een uur durende voetmassage voor twee personen? Gokje doen? Het was 7,50 Euro in totaal. Voor dat bedrag mag je in Nederland de Spa nog geeneens in. Rond kwart voor elf kwamen we de massage salon weer uit en toen begonnen de meeste kraampjes al op te breken. We zijn toen na een kort bezoekje aan een van de vele 7/11's terug naar het hotel gewandeld. We vinden het ergens jammer, dat we morgen alweer uit Changmai weg moeten. Ik had hier best nog een dagje willen blijven om nog wat te shoppen, relaxen en rondkijken. Maar morgen worden we om 11.00 uur in de lobby van ons hotel opgehaald en naar de luchthaven gebracht, alwaar we om 13.10 uur een twee uur durende binnenlandse vlucht naar Phuket hebben. Vanaf daar worden we opgehaald en in een uurtje of drie naar onze volgende bestemming gebracht, Tree Tops Jungle Safaris. Daar zullen we overnachten in een boomhut, dat zal ook wel heel speciaal zijn. De volgende ochtend start dan onze laatste excursie, een driedaagse jungle safari. Het programma daarvan is overigens veel relaxter dan de jungle trek van afgelopen weekend, maar wel leuk, omdat we veel verschillende dingen gaan doen.

Nu nog even tv kijken en dan morgen een beetje uitslapen. We hoeven alleen te douchen, ontbijten en de koffers te pakken om vervolgens onze avontuurlijke reis voort te zetten.

• 29 Mei 2012 - 19:32

Mam,:

Heerlijk hoor even zo lekker luieren. Het is tenslotte wel ook vakantie! ik was in de tuin aan het werk om een uurtej of 5 toen Juien ineens naast me stond. Zonder iets te vragen begon hij onkruid te trekken en grote opschietende vlierstronken af te zagen. Het zweet liep langs zijn k oppie. Hij zei dat hij het leuek vond om te helpen en ik heb hem 10 euro gegeven voor de moeite en dan komt hij mij morgen ook voor dat reeds betaalde tarief helpen! Later hoorde ik van Isa dat zij tegen de kinderen hadden verteld dat ik ziek was en dat ze mij maar een beetje moesten helpen... Wel leif vind je niet? Ik ga nu ook met de beentjes vooruit want dit lijf is moe. Geniet van jullie reis en een geode overtocht morgen.
    Liefs en een knufffff. Mam

• 30 Mei 2012 - 21:35

Diana:

Nu nooit meer klagen over de wc's bij Total, haha. Geweldige verslagen, ga zo door.