Dag 2 - Vrijdag 18 mei - Disney Magic Kingdom - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 2 - Vrijdag 18 mei - Disney Magic Kingdom - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Vrijdag 18 mei - Disney Magic Kingdom

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 Mei 2018 | Verenigde Staten, Lake Buena Vista

De wekker stond rond 7 uur, maar zoals verwacht zouden we dat i.v.m. de jetlag niet gaan halen. Zowel Michèl als ik waren al eerder wakker en rond 6 uur kwam Floortje uit bed. Omdat we veel te vroeg waren, heb ik de tijd gebruikt om de koffers uit te pakken. We zijn hier maar 5 dagen, maar Michèl heeft het graaien in koffers tot een kunst verheven, waardoor ik uiteindelijk meer tijd kwijt zou zijn met alles opnieuw opvouwen, dan netjes de stapeltjes uit de kast weer in de koffer doen.

We hebben een ontbijtje gegeten en daarna heerlijk gedoucht in onze douchezaal. Alles is echt supergroot in dit appartement. Amerika heeft wat dat betreft meerdere voordelen t.o.v. Europa.

Om half 9 vertrokken we met de auto richting het park. In eerste instantie hadden we gepland gebruik te maken van de gratis transfer met de bus, maar dan zouden we ook afhankelijk zijn van de standaard vertrektijden uit het park en we hebben niet voor niets een auto.

De Disney parken beslaan echt een giga deel van het gebied hier. De gewone wegbewijzering houdt ineens op en via de speciale Disney borden rijd je zo naar het juiste park.

Disney bestaat uit 4 parken, Magic Kingdom (waarvan Disneyland Parijs echt een exacte kopie is), Epcot, Animal Kingdom en Disney Studio's. Omdat Floortje ondertussen een ontzettende Rapunzel fan is en zij in Magic Kingdom te vinden is, hebben we voor dit park gekozen. Dat vond ik zelf achteraf wat jammer, omdat we nog niet zo lang geleden met oma in Disneyland Parijs waren geweest, waren er niet veel nieuwe dingen te zien. Gelukkig was de gespannen glimlach op Floortjes gezicht onbetaalbaar, toen zij uiteindelijk Rapunzel mocht ontmoeten.

Nadat we met de auto geparkeerd hadden, gingen we met een trammetje richting de ontvangst. Daar stapten we over op een monorail om zodoende bij de entree aan te komen. Omdat het voor Disney normen vandaag niet druk was, hadden we achteraf onze kaartjes ook bij het park kunnen kopen. Hoe dan ook, we konden nu zo doorlopen naar binnen.

Via de Disney app, hadden we ons aan kunnen melden voor 3 fast passes, waarvan de Magic Carpets of Aladdin er een was. Daar konden we om half tien terecht. Via Mainstreet USA gingen we onderweg naar Adventureland naar onze eerste attractie. Daar bleek dat we de fast pass niet nodig hadden, omdat we bijna de eerste bezoekers waren, stond er nagenoeg geen rij.

Ondanks de weersvoorspellingen, waar opgegeven werd dat het bewolkt zou zijn, was het een stralende ochtend. Geen wolkje aan de lucht en echt heet. Dus goed insmeren.

Wat overigens bizar is, is dat er bijna nergens in het park koffie te krijgen is. Toen merkte ik ineens dat ik toch echt verslaafd ben aan koffie. De Starbucks op USA Main Street hadden we, i.v.m. de rij die er stond, overgeslagen, maar verder ben ik nergens een koffie verkooppunt tegen gekomen. Afzien voor de koffiedrinkende ouders hoor! Hier laat Disney wat omzet liggen.

We hebben tot het einde van de ochtend door het park gelopen, toen we bij de meet en greet met Rapunzel aankwamen. We hadden eigenlijk een fast pass toegang voor haar om 18.10 uur, maar er stond slechts een rij van 20 minuutjes. We besloten om er gelijk heen te gaan. Floortje was echt supernerveus. Heel druk en een gespannen gezichtje. Toen we eindelijk aan de beurt waren, werd ze rustig. Compleet onder de indruk van haar grote idool. We waren bang dat ze verlegen zou zijn, maar ondanks dat ze elkaar niet verstonden, begrepen ze elkaar prima en gaf Floortje Rapunzel een grote knuffel. De foto's zijn onbetaalbaar!

Toen we buiten kwamen, was de hemel open gebarsten. In een tijd van een half uurtje was de lucht volledig betrokken en de regen kwam met bakken uit de hemel. Gelukkig waren we hierop voorbereid en konden we, gehuld in regenponcho's, onze weg vervolgen. Er lagen echter binnen no-time enorme plassen, dus het duurde ook niet lang voordat onze sokken en schoenen compleet doorweekt waren. De voorspelling was ook dat het tot een uur of 6 zo zou blijven. Omdat we best moe waren, besloten we om een pauze in te lassen. We zijn met de auto richting het appartement gegaan en zijn daar even gaan relaxen.

Ondanks dat Floortje het heel erg naar haar zin had gehad, wilde ze aan het begin van de avond niet terug naar het park. Omdat we inmiddels al 2/3e van het park gezien hadden en het deel wat we niet bekeken hadden, juist het deel was waar we in Disneyland Parijs uitgebreid waren geweest met oma, besloten we om het voor gezien te houden.

We zijn ons gaan opfrissen en naar de Outlet Store naast ons hotel gegaan. Het plan was de Pizza Hut voor eten, maar Michèl had gisteren ook een food court gezien, dus zijn we daarheen gegaan. Dan heeft iedereen eigen keus. Wat een vieze ellendebende. Er was geen kip te bekennen (zegt meestal al genoeg) en het eten was echt niet lekker. We stonden heel snel weer buiten. Daarna zijn we langs de winkeltjes gelopen, maar het is zo'n vergane glorie hier, dat de zin in het shoppen je totaal ontnomen wordt. Het duurde dan ook niet lang, voordat we met alleen wat hoognodige boodschapjes bij de Convenient Store, richting ons appartement vertrokken.

Floortje en ik zijn om 20.00 uur ons bed ingedoken. Allebei moe, maar voldaan. De planning voor morgen is in de ochtend zwemmen bij het hotel, omdat dan het beste weer verwacht wordt en voor de middag of winkelen in een ander Outlet Center of een bezoek aan het Orlando Sea Aquarium, wat overdekt lijkt te zijn.

Tot morgen maar weer!

• 19 Mei 2018 - 14:24

Mam:

Heerlijk om te lezen dat het in de ochtend mooi weer was en dat Floortje zo onder de indruk was van Rapunzel. Ben erg nieuwsgierig naar de foto's. jammer dat het eten tegenviel en dat de outlet ook niet "je dat" was. Hoop dat jullie vandaag beter weer hebben dan gistermiddag. kijk uit naar het volgende verslag en vooral naar de foto's. Veel plezier gewenst en dikke kus van mij, mam