Dag 5 - Maandag 21 mei - Seaworld - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 5 - Maandag 21 mei - Seaworld - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Maandag 21 mei - Seaworld

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 Mei 2018 | Verenigde Staten, Lake Buena Vista

Het was vroeg dag vandaag. Floortje was om half 7 al wakker! En dat terwijl SeaWorld pas om 10.00 uur open gaat. Nou ja, dan maar een beetje lekker tutten in ons appartement.

Na allemaal fris gedoucht te zijn, vertrokken we richting de koffieshop. Ik heb geleerd, pretparken zijn op kinderen gericht, niet op hun naar koffie snakkende ouders. Met een vertraging van 10 minuutjes kwamen we alsnog bij SeaWorld aan. Het is vanaf ons appartement maar 7 mijl rijden.

Zoals verwacht was het niet druk. Met de kaartjes op mijn mobiel zijn we ook zo door de entree heen en gaan we recht op ons doel af. De eerste show die we zullen bezoeken vandaag, de dolfijnen show. We zijn lekker op tijd en kunnen een goed plekje uitzoeken. In het midden van de tribune en net buiten de zogenaamde splash zone. De mensen in de eerste paar rijen worden geheid drijfnat. En omdat we nog een hele dag te gaan hebben, willen we nu nog geen nat pak.

De show is echt fantastisch en Floortje geniet met volle teugen. Tot vandaag wilde ze als ze groot is tandenfee worden, maar nu wil ze dolfijnen trainster worden :-) Zegt genoeg denk ik.

We bekijken een 3D film over de geboorte en het leven van de schildpad en vervolgen daarna onze route naar de tweede show nu met zeeleeuwen en otters. Het geheel is opgezet als een slapstick met twee zeeleeuwen en een otter in de hoofdrol. Jammer dat Floortje het Engels niet verstaat, maar ook hier zie je haar genieten.

De volgende show verwacht je niet zo snel in SeaWorld. Wederom een slapstick maar nu met honden, katten, ratten, eenden en een varken. Erg knap om te zien wat men zelfs een kat kan laten doen. Dat een hond trucjes kan leren was me bekend, maar dit is wel heel bijzonder.

Na deze voorstelling zouden we best wat tijd moeten wachten op de laatste show, die van de orka's. Floortje komt op het idee om de dolfijnenshow nog een keer te gaan zien en waarom ook niet, we zijn er nu toch.

Tussen de shows door bekijken we nog de dolphin nursery, waar je van dichtbij ziet hoe de jonge dolfijnen getraind worden. Ook zien we een aantal mooie aquaria gevuld met bijzondere vissen, roggen en zeepaardjes. Helemaal om te smullen is de shark encounter waar je op een rolband een tunnel doorgaat waar allerlei verschillende haaien om je heen zwemmen. Ik heb een filmpje, maar dat duurt 2 minuten en dat krijg ik met onze internetsnelheid vast niet geupload.

Uiteindelijk is het tijd voor de grand finale, de orka show. Zo superindrukwekkend wat ze zulke grote en machtige dieren kunnen leren. Ook Floortje is er stil van.

En dan is de dag alweer voorbij. We zijn van 10.00 tot bijna 18.00 uur in het park geweest. Al die tijd heeft het slechts een keer geregend en toen zaten we op een overdekte tribune. En toen het miezerde, was dat zo zachtjes, dat de regenponcho's in de tas konden blijven. Helaas heeft het zonnetje zich niet laten zien vandaag, maar misschien is dat ook wel prettig. Het was nu warm, maar wel te doen. Ik vermoed dat als de zon fel geschenen had, dat we dan volledig gesmolten waren aan het einde van de dag.

Bij thuiskomst hebben we bij de Pizza Hut een lekkere pizza en wat drankjes voor morgen onderweg gehaald. Ik had me voorgenomen om voor bedtijd zowel het verslag te schrijven als de koffers te pakken, maar dat laatste schuif ik toch echt door naar morgenochtend. Ben redelijk uitgeteld van een enerverende dag. Het was voor mij de leukste dag tot nu toe. Heb heerlijk genoten van het park en van mijn gezin!

Morgen willen we rond 9 uur vertrekken. Het is zo'n 4 uur rijden naar Miami. Afhankelijk van de weersverwachting bepalen we onze agenda voor daar. Heel veel kunnen we niet doen, want we zijn er maar twee halve dagen en een volle dag. Donderdagmiddag vliegen we al naar Cancun voor deel 2 van onze super reis.

Tot zover maar weer. Foto's en video's volgen later.