Dag 12 - Maandag 28 mei - Dag 4 Cruise – Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 12 - Maandag 28 mei - Dag 4 Cruise – Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Maandag 28 mei - Dag 4 Cruise – Havana

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

28 Mei 2018 | Cuba, Havana

Uitslapen! Yes, yes, yes. Floortje ging gisteren laat naar bed, dus het vooruitzicht was goed. Ben ik toch zelf als eerste om 09.00 uur wakker! Dat was eigenlijk de bedoeling helemaal niet. Maar goed, ik heb Michèl en Floortje ook gewekt en toen zijn we met z’n drietjes naar het ontbijtbuffet gegaan. Het was er heel erg druk. Je moest zelfs bij elkaar aan tafel zitten. Toch hebben we het idee dat het nog drukker kan en dat het schip niet volgeboekt is.

Floortje wilde na het ontbijt direct naar de Lego Kamer. We bleven vandaag in Havana, maar hadden geen excursies op de agenda staan. Het was dus een dag om lekker te relaxen en dat is precies wat we gedaan hebben. Floortje heeft met de andere kinderen geluncht en zo rond 14.00 uur werd er gebeld dat ze om papa en mama had gevraagd. Ik ben haar gaan ophalen. Ze zaten allemaal voor de tv een film te kijken, die Floortje blijkbaar niet leuk vond., want toen we weggingen, vroeg ze wel gelijk of ze later die dag weer terug mocht. Ik ga me bijna een slechte moeder voelen dat ze liever daar is dan bij ons Maar het belangrijkste is dat we het allemaal naar ons zin hebben.

Michèl is met Floortje gaan zwemmen. Het was wel bewolkt, maar de temperatuur was goed. Ik ben me toen klaar gaan maken voor mijn bezoek aan de Spa. Het kamerpakket dat wij geboekt hebben, is inclusief gebruik van de Spa en voor ons allebei een gratis massage en zonnebank sessie. Ik was om 15.45 uur aan de beurt voor mijn massage. Het was heerlijk ontspannend. Niet de beste massage ooit, maar wel goed. Toen ik terug kwam op de kamer, waren Michèl en Floortje ook al terug. Ze hadden zich prima vermaakt in het zwembad, dat nog verrassend diep was, want zelfs Michèl kon er niet staan.

We besloten om een kleine snack te nemen bij de pizza/hamburger hoek. Daarna is Michèl richting de Spa gegaan voor zijn massage en zijn Floortje en ik op het balkon gaan zitten van onze hut, want om 18.30 uur vertrokken we uit de haven van Havana en op je eigen balkon zit je perfect. We gaan nu richting Jamaica. Dat is best een stukje varen want we zijn vannacht, morgen de hele dag en ook morgennacht op zee. We komen woensdagochtend in Jamaica aan, waar we tot het eind van de middag blijven.

Door het late snacken hadden we niet echt veel trek meer. Floortje wilde nog terug naar de Lego Kamer en die was om 19.00 uur weer open gegaan. Ze zouden weer gaan schminken en om 20.00 uur met alle kindjes eten. Michèl en ik hebben ons opgefrist en zijn naar het casino gegaan waar we wat gokkastjes en een pokervariant gespeeld hebben. Helaas wordt hier geen echte Texas Hold’em poker aangeboden, dan hadden we misschien nog wat kunnen verdienen :-) Om 20.30 uur ging Michèl kijken hoe het met Floortje ging en die wilde graag met papa mee. Michèl en Floortje hebben bij de professionele fotograaf nog wat foto’s laten maken. De fotoshoot zelf kost niets, je betaalt alleen de foto’s als je ze leuk vindt. Ik hoop dat er een leuke van Floortje bij zit. Michèl is vervolgens met Floortje naar de kamer gegaan, terwijl ik in de lobby het verslag van vandaag bijwerk en wat foto’s uitzoek voor het verslag. Dat laatste is eigenlijk het meeste werk, want je klikt op een dag aardig wat foto’s weg. Maar goed, het is voor later heel erg leuk om zo’n compleet reisverslag met foto’s te hebben, dus af en toe zet ik me er maar toe. Ik ga dadelijk nog een drankje halen en dan met de zojuist gekochte pistache nootjes richting de kamer. Er is op dit hele schip geen normaal zakje met chips of zoutjes te vinden. Volgens de verkoper moet er in Jamaica weer een nieuwe voorraad komen. Dat hopen we dan maar, anders moeten we zelf op jacht.

Ik realiseer me ineens dat we vannacht precies op de helft van de cruise en dus net over de helft van de vakantie zijn. Het voelt echt al veel langer, omdat we al zoveel verschillende dingen gedaan hebben. Maar heerlijk dat we nog bijna de helft tegoed hebben!

Zoals eerder geschreven zijn we morgen op zee, dus is de planning wederom relaxen. De weersverwachting voor Jamaica is goed, dus ik hoop dat het morgen, als we langzaam die kant op varen, al wat beter weer krijgen. Al zal het dan wel druk zijn aan het zwembad met alle gasten op het schip.

Tot morgen weer.

• 29 Mei 2018 - 09:17

Mam:

vanmorgen eens op mijn gemakje al de verslagen nog eens zitten lezen. en..... op de laptop al de foto's zitten bekijken. Dat is toch wel leuker om te zien dan op de telefoon.
    Ondanks dat het weer echt tegenzit voor jullie is het toch wel een hele mooie vakantie denk ik. Hoop dat vooral Floortje er zich veel van zal blijven herinneren. Uniek toch op zo'n jonge leeftijd al zoveel van de wereld zien samen et je pa en ma?!
    Hoop dat jullie nog veel gaan genieten en mooie herinneringen gaan maken. Veel plezier en liefs van mij, Mam

• 29 Mei 2018 - 16:08

Daniëlle Van Wissen-Claeys:

Ja leuk hè om zo terug te lezen. Ik moet nu nog van 2 dagen de foto's uitzoeken, maar dat zijn ook wel gelijk de dagen met de meeste foto's. Vandaag een dag met veel regen en op zee, dus ik ga mijn best doen!