Dag 18 - Zondag 3 juni - Cozumel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 18 - Zondag 3 juni - Cozumel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Zondag 3 juni - Cozumel

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

03 Juni 2018 | Mexico, Mexico-stad

Ik vrees dat het vakantieverslag een stuk minder boeiend zal zijn, dan onze eerste twee weken. Deze derde week is ook echt bedoeld om volledig te ontspannen en eigenlijk zo min mogelijk te doen. Het gekke vind ik, dat, terwijl we vrij weinig doen, deze dagen veel sneller voorbij lijken te gaan, dan de dagen waarop we een vol programma hadden.

Vannacht heeft Michèl net zo’n vreselijke nacht gehad, als ik de nacht ervoor. Ook hij kreeg bijna een lel van zijn dochter en regelmatig een voet in zijn rug of buik. En hoe ze het met haar nog geen 15 kilogram voor elkaar krijgt versus de ….. kilo van Michèl, uiteindelijk heeft mevrouwtje minimaal 2/3e van het bed en ligt papa op het randje. Vanavond zullen we ons prinsesje dan maar haar eigen nestje geven en kruipen papa en mama gezellig dicht tegen elkaar aan.

Ook vanochtend waren we er weer vroeg bij en zijn we rond de klok van 9 uur gaan ontbijten. Vervolgens zijn we met onze duikmaskers richting het strand gegaan, want Floortje zou haar eerste snorkelervaring in zee gaan krijgen. Vooraf had ik al gelezen dat de zee hier vrij rotsachtig is, dus zodoende had ik voor ons allen waterschoentjes gekocht. Daarmee konden we prima het water in waden. Er is ook een lange pier in de zee gemaakt. Enerzijds voor de vele bootjes die af en aan varen, anderzijds voor de zwemmers die er via een trap direct het water in kunnen gaan. Voor Floortje heb ik zowel een normaal masker met een losse snorkel meegebracht, als zo’n nieuw full face masker, waarbij je zowel door je mond als neus kunt ademen onder water. Eerst hebben we het normale masker geprobeerd. Dat ging eigenlijk heel goed, maar Floortje vergeet door de snorkel te ademen. Daardoor komt ze na een paar seconden al boven water met haar hoofd en spuugt ze de snorkel uit. Dus dan maar het full face masker proberen en dat ging prima. De hoeveelheid vis valt hier helaas erg tegen en de zwemmers/snorkelaars mogen zich ook niet verder dan de uitgezette boeien in het water begeven, i.v.m. het gevaar in de vaarroute van de bootjes. Het eigenlijke rif begint ver achter deze lijn, dus helaas….. Ik vermoed dat het Floortje daarom snel verveelde, want ze wilde haar masker al gauw af. Maar op mama’s rug zitten/hangen terwijl die de grond afspeurde naar allerlei kleine visjes en koraaltjes is ook erg leuk. Michèl heeft ondertussen onze camera met onderwaterhuis uitgebreid uitgeprobeerd. In Curaçao hadden we een roodfilter voor onze action cam gekocht, maar het resultaat daarvan was niet om over naar huis te schrijven. Deze nieuw gekochte fotocamera, met los onderwaterhuis, heeft een ingebouwd roodfilter en dat levert al heel wat betere plaatjes op onder water. Nu zijn we er nog niet diep mee gegaan. Het is dan ook nog even afwachten hoe de camera het op een grotere diepte zal doen.

Aan het eind van de ochtend hebben we het strand voor het zwembad verruild, waar we lui in het water gedobberd hebben en heerlijk op onze bedjes hebben gelegen. Ook deze middag zijn we terug naar de kamer gegaan om daar te relaxen voor een uurtje of twee.

Aan het eind van de middag zijn we naar de duikschool gegaan om wat informatie over de duikmogelijkheden in te winnen en daar stuitte ik direct op een probleem. Ik moest een hele lijst met gegevens invullen en medische vragen beantwoorden. Omdat ik een hoge bloeddruk heb, die overigens met mijn medicatie prima onder controle is, heb ik op meer dan een van de vragen ‘yes’ moeten antwoorden en dat was een rode vlag. Want waar was mijn medische verklaring van mijn huisarts waarin stond dat hij mij medisch geschikt vond om te duiken? Tja, die had ik niet bij me. Eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Toen ik jaren geleden op de Malediven voor het eerst ben gaan duiken, had ik inderdaad zo’n verklaring bij me, maar afgelopen december in Curaçao en 5 jaar geleden in Thailand werd daar niet naar gevraagd. Het zijn echter, en begrijpelijk ook, eisen van PADI, de duikorganisatie waar deze duikschool bij is aangesloten en waar wij ons duikbrevet ook bij hebben gehaald. Echter de andere duikscholen waren ook bij PADI aangesloten……. Hoe dan ook, ik ben direct een mail naar mijn huisarts gaan schrijven of hij aan wil geven dat ik medisch in staat ben om te duiken. Dat doe ik immers al jaren ook met hoge bloeddruk en medicijnen. Als de huisarts dit morgen direct doet, dan zou, gezien het tijdsverschil, de verklaring op tijd binnen moeten zijn, zodat ik morgenmiddag met twee bootduiken mee kan gaan. Fingers crossed! Het zou zonde zijn als ik op deze toplocatie het onderwaterleven niet kan gaan bekijken.

Na het bezoek aan de duikschool ben ik met een lekkere cappuccino terug naar de kamer gegaan en is Michèl nog even met Floortje gaan zwemmen. Ze is echt een waterratje. Ze heeft haar A diploma nog niet, maar met haar speciale ‘zwempak’ met korte pijpjes, korte mouwtjes en diverse ‘drijvers’ in het lijfje, kan ze zich prima redden.

We hebben gisteren en vandaag nog naar de mogelijkheid gekeken om een cultureel uitstapje op het vaste land van Mexico te doen, maar de excursies, die bijvoorbeeld bezoeken brengen aan overblijfselen van de Maya cultuur, vertrekken vaak al vanaf 06.30 uur vanuit de hotels in Playa del Carmen en de eerste ferry richting Playa del Carmen vertrekt om 06.00 uur en doet er een half uur over. Dat redden we dan helaas net niet. Misschien dat we nog een dagje een autootje huren om Cozumel wat beter te kunnen verkennen, maar dat hebben we nog niet besloten.

Rond 19.30 uur zijn we gaan eten en daarna hebben we in de bar nog wat zitten drinken terwijl we een spelletje deden. Het animatieteam is echt actief en iedereen werd (dringend) verzocht om om 21.20 uur naar het theater te komen voor de Boogie Night met muziek van de 70-er en 80-er jaren. Floortje wilde erg graag, dus we konden er niet omheen. Tot mijn verbazing was het er erg druk. Veel anders is er op zo’n resort natuurlijk ook niet te doen en het theater had een bar! En ik moet eerlijk zeggen, misschien omdat ik een Tequila Sunrise op had, maar ik heb slechter vakantie entertainment gezien. Ze deden erg hun best en hadden er veel werk van gemaakt, met wisselende kostuums, dans en zang. Floortje wilde de show perse af zien en zodoende is het nu half elf geweest en zijn we nu pas terug op de kamer. Ons prinsesje ligt heerlijk in een voor haar supergroot bed en papa en mama kruipen knusjes tegen elkaar aan. Hoop dat iedereen vannacht beter slaapt. Tot morgen.

  • 04 Juni 2018 - 16:22

    Mam:

    Wat fijn om zo helemaal niks te hoeven en van alles te mogen. Dat is echt vakantie vieren. Geniet er maar lekker van. Voor je het weet is het voorbij maar eb je wel veel mooie herinneringen gemaakt. En dan heb je hier nog een hele zomer voor de boeg. Je ziet vlak bij het strand dus dat komt helemaal goed. Dus nog lekker relaxen, een en drinken en samen zijn. Liefs Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 16172

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: