Dag 6 - Dinsdag 22 mei - naar Miami en Everglades - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 6 - Dinsdag 22 mei - naar Miami en Everglades - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Dinsdag 22 mei - naar Miami en Everglades

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 Mei 2018 | Verenigde Staten, Miami

De wekker stond om 07.15 uur vanochtend. Omdat ik gisteravond te moe was na het typen van het verslag om ook de koffers nog in te pakken, had ik dat naar vandaag doorgeschoven. Het was wel een werkje hoor, weer koffers voor 3 personen inpakken en een appartement op orde krijgen, waar de drie grootste sloddervossen allertijden tijdelijk gewoond hadden. Met douchen erbij reden we uiteindelijk exact om 9 uur bij ons appartement weg. Best nog knap gedaan.

Rond half een reden we de voorsteden van Miami binnen. Omdat we pas om 16.00 uur in ons nieuwe onderkomen konden inchecken, besloten we om vanmiddag direct de Everglades te bezoeken. Onderweg hadden we wel wat regen gehad, maar het zag er nu redelijk goed uit.

Via onze navigatie zijn we eerst naar een Denny's in Hollywood (ja ook Miami heeft een Hollywood) gereden om een goede bodem in de maag te leggen. Vanaf daar zijn we doorgereden naar Everglades Safari, een adres dat Michèl al voor de vakantie gevonden had. Om half 3 waren we ter plaatse.

De tour kostte $28 per persoon en kinderen tot 5 waren gratis. Dus dat kon nog net :-) We moesten 20 minuutjes wachten voordat de volgende airboat vertrok. Floortje gehuld in een zwemvest en wij allemaal uitgerust met oordopjes. Nog best lastig om die in kleine kinderoortjes gepropt te krijgen.

De rit met de airboat duurde een klein half uurtje, maar we hadden heel veel geluk. We hebben onderweg wel een stuk of 15 alligators gezien. De meeste lagen langs de oevers in de begroeiing te luieren, maar een troffen we zwemmend aan. En hij bleef gezellig een stukje voor de boot uit zwemmen. Onderweg vertelde onze gids, als de boot stil lag, anders kon je elkaar geeneens verstaan al schreeuwde je direct in het oor van de persoon naast je, van alles over de Everglades. Zo groeit er bijvoorbeeld de meest giftige bloem van de wereld. Als je die aanraakt, kun je al binnen 2 minuten het loodje leggen. En ook groeit er een plantje dat gebruikt wordt om pijnstillers van te maken. Van de rest heb ik niet veel mee gekregen, want ik moest ook alles voor Floortje vertalen.

Na de rondvaart gingen we naar de 'farm' waar een park ranger met een albino boa constrictor om zijn nek aan kwam lopen. Nou ben ik echt extreem bang voor slangen, maar ik vond het tijd om eens wat met die angst te doen. Dus heb ik de slang aangeraakt! Jaja, iets waarvan ik dacht, dat ik nooit in mijn leven zou doen. Misschien voor de meeste mensen niet indrukwekkend, maar ik was supertrots dat ik over die grens ben gegaan. Voelde vreemd aan. Een levend wezen dat zo koud is.

Daarna werd ons nog van alles over de alligator verteld. O.a. wat de verschillen tussen een alligator en een krokodil zijn. Zoals het aantal tanden (80 bij een alligator en 60 bij een krokodil) , de vorm van de snuit (u-vorm bij een alligator en v-vorm bij een krokodil), zijn leefgebied (zoet water voor de alligator en zout of brak voor een krokodil) en de kleur (zwart voor een alligator en bruin, groen of zwart voor een krokodil). Een alligator brengt 90% van zijn leven luierend door. De overige 10% van zijn tijd is hij aan het paren of jagen. Als hij een goeie prooi heeft gegeten, hoeft hij de komende 2 tot 4 weken niet te eten. Hij kan zelfs een jaar zonder eten, zonder dood te gaan. Hij kan een uur onder water blijven en als het nodig is, kan hij zijn hartslag tot 2 slagen per minuut verlagen, waardoor hij het 6 uur onder water zou kunnen uithouden. Al met al een leerzame afsluiting van onze middag.

Na afloop van de show zijn we richting ons nieuwe verblijf gereden. Een modern ingericht 2 kamer appartement met een hele grote slaapkamer, twee badkamers (ik zie echt het nut van een tweede badkamer niet, tweede slaapkamer was veel nuttiger geweest) een woonkamer en een keuken met bar om aan te eten. Het complex is gelegen in de wijk Doral. Volgens de boeken een wijk met veel kansen voor ondernemers. Bovendien is er op het gebied van architectuur genoeg te zien. Ik heb het gekozen omdat het vlak bij de luchthaven, de Everglades en een outlet center ligt. Ook Miami Beach is binnen een half uurtje aan te rijden. Het appartement ligt aan een golf course. Daar zullen wij niets aan doen, maar het uitzicht is wel mooi.

Na het uitladen van alle koffers was het al 18.00 uur geworden en hadden we best honger. Maar we waren ook redelijk moe van de lange (reis)dag en hadden geen zin om uitgebreid uit eten te gaan. Gelukkig was er op nog geen 5 minuten rijden een hele grote en supermooie supermarkt. Daar hebben we wat boodschapjes gedaan. Lastig om met honger en met zoveel keuze jezelf in te houden om niet alles te kopen. Over 2 dagen vliegen we alweer, dus we konden geen grote voorraden inslaan.

Michèl vond een kip/rijst maaltijd en Floortje en ik namen mac & cheese. Allebei voor in de magnetron, lekker makkelijk en snel. Ook nog wat fruit en drinken gekocht en daarna weer terug naar het appartement.

Na het eten was het 19.00 uur en zijn we met z'n drietjes nog even naar het zwembad gegaan, dat we helemaal voor onszelf alleen hadden. Het verblijf ligt wel precies onder de aanvliegroute van de luchthaven, maar het is goed geïsoleerd. Als je binnen zit, hoor je de vliegtuigen echt niet.

Bij thuiskomst nog een lekker ijsje gegeten en daarna Floortje op bed gelegd. Michèl en ik hangen nu voor de tv op de bank, terwijl ik het verslag weer bijwerk. Ik moet ook nog van 3 dagen foto's uitzoeken, maar daar heb ik niet veel zin in. Waarschijnlijk volgen deze later.

Ik ga dadelijk proberen nog een stadstour voor Miami te vinden, die we morgen zouden kunnen gaan doen.

Tot zover weer voor nu en tot morgen!

  • 23 Mei 2018 - 09:11

    Mam:

    Wat een leuke ervaring moet dat zijn geweest op zo'n airboat. Was Floortje ook erg onder de indruk van die alligators. Ze doet het geloof ik goed hè. Heel wat al die nieuwe ervaringen. Ook voor jullie. Je kijkt overal anders naar als je je kindje bij je hebt. Geniet er samen van. Ik geniet van het lezen van de verslagen.
    Groetjes en liefs, Mam.

  • 23 Mei 2018 - 20:58

    Diana:

    Zo hallo daar. Ik liep vijf dagen achter, maar alle verhalen zojuist even verslonden. Volgens mij heeft Floortje de tijd van haar leven. Allebei haar ouders om haar heen en genieten. Heerlijk toch? Met het weer hebben jullie wel pech, maar wie weet is het op de volgende bestemming beter. Hoe dan ook ik zou zo mee willen. Op naar de volgende avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 16162

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: