Dag 21 – Woensdag 6 juni - Cozumel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 21 – Woensdag 6 juni - Cozumel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 21 – Woensdag 6 juni - Cozumel

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

06 Juni 2018 | Mexico, Mexico-stad

Voor mij stond de wekker vanochtend om 07.00 uur, want mijn eerste duik stond voor 08.15 uur gepland. Ik was voor de wekker wakker en heb heel zachtjes mijn kleren aangedaan en ben gaan ontbijten. Het was gisteravond erg laat geworden voor Floortje. De vuurshow, die door het entertainment team gegeven werd, vond plaats op het strand en niet in het theater. Volgens Michèl was het wederom een erg goede show. De meeste entertainers zijn volgens hem (zo goed als) professionele dansers en zij tillen het geheel ver boven het gemiddelde vakantie entertainment. Echt een leuke bonus van dit hotel. De show was niet vroeg afgelopen en zodoende lagen ze er pas rond 23.00 uur in, dus Michèl en Floortje wilden graag uitslapen. Na het ontbijt heb ik mijn spullen gepakt en ben ik richting de duikschool gegaan. Er stonden weer twee mooie duiklocaties op de agenda.

De eerste betrof Cedral Wall een wat diepere driftduik met aardig wat stroming, waardoor ik tijdens deze duik weinig foto’s heb kunnen maken. De locatie was wel super. Het koraal is hier schitterend en de hoeveelheid en verscheidenheid aan vis is enorm.

De tweede duik was om 10.15 uur en de locatie heet San Francisco Reef. Geen idee waarom, want het is een plat rif, terwijl San Francisco juist heel veel heuvels heeft. De naam zal wel een andere oorsprong kennen. De duik begon goed, want toen ik als tweede vanaf de boot in het water sprong, kon ik zo’n 20 meter onder mij een haai op het zandplateau zien liggen. Ik wilde er zo graag naar toe, maar ik moest wachten tot de groep compleet was en we met z’n allen konden afdalen. Helaas waren we, toen dat het geval was, al zover afgedreven en de stroming was te sterk om tegenin te zwemmen, dus ben ik jammer genoeg niet dichtbij de haai geweest. Zo’n 5 minuten later zagen we een dikke, vette groene murene onder een koraal overhang schuilen. Gaaf, want als ik bijna plat op mijn buik ging liggen, kon ik zijn lichaam in vol ornaat zien. Meestal steekt er alleen een kop uit het rif en zie je slechts een deel van deze beesten. Ook hier kon ik vanwege de stroming niet lang blijven hangen en is het een snelle foto geworden. Later die duik kwamen we nog een schildpad tegen. Ik heb ook twee kleine inktvissen gezien en twee jagende barracuda’s. Verder zit er heel veel jonge vis op dit rif. Mooi voor macro foto’s, maar daar moet ik nog even wat meer ervaring voor krijgen. Ook deze locatie heeft trouwens schitterende koraalformaties. Je weet echt niet waar je moet kijken. Ik dacht dat de Malediven echt de mooiste riffen had, maar Cozumel doet hier absoluut niet voor onder. Als laatste zagen we nog een schorpioenvis verscholen in een soort zeegras voordat we aan onze safety stop begonnen. Al met al een schitterende duik en tijdens het terugvaren heb ik op de boot nog heerlijk na zitten genieten in het zonnetje van al het moois dat ik weer heb mogen zien.

Omdat we zo vroeg waren gaan duiken, was ik voor het middaguur al terug bij het hotel. Ik appte Michèl en hij was met Floortje nog op de kamer. We zijn toen met z’n drietjes gaan eten, waarna we naar het zwembad zijn gegaan. Daar hebben we tot aan het einde van de middag heerlijk onder een parasol gelegen en er is veel gezwommen. Rond de klok van vijf uur zijn we naar de kamer gegaan, hebben daar liggen relaxen op bed en zijn ons om 18.15 uur gaan klaarmaken voor het eten. Nu zitten we in de lobby. Michèl en Floortje op de smartphone en ik werk het verslag weer bij. Ik had de foto’s van de afgelopen dagen willen plaatsen op de site, maar ze staan nog niet allemaal op de laptop. Bovendien is het een rommeltje, want door het tijdverschil hebben sommige foto’s een verkeerde datum en ben ik het overzicht compleet kwijt bij welke dag welke foto hoort. Ik moet eens kijken of het uitzoeken me hier gaat lukken. Zo niet, dan moet ik de gaten vullen zodra we thuis zijn.

Voor morgen staan er voor mij in de middag de laatste twee duiken op het programma. Ik vind het superlief dat Michèl me laat duiken en dat hij op Floortje let, maar ik mis hem enorm. Het is zo gaaf om dit samen te delen en op de boot na te praten over alle pracht onder water. We vinden het echter geen goed idee om Floortje hier alleen bij de kids club te laten, want ze spreken alleen Spaans en Engels en als er echt iets met haar zou zijn, dan kan ze dat niet duidelijk maken. Dus morgen wederom alleen duiken, terwijl Michèl met Floortje in het hotel blijft. Voor de ochtend zullen we waarschijnlijk lekker aan het zwembad of het strand verblijven. Geen naar vooruitzicht. Vrijdag is al de laatste dag en dan kan ik, in verband met de vlucht die al op zaterdagmiddag is, niet meer duiken. Morgen nog maar even extra genieten. Tot dan.

  • 07 Juni 2018 - 12:21

    Mam:

    Wat een goede foto's. Dat is toch best een goede kwaliteit ondanks dat je niet veel tijd had door de stroming. Zou Michel ook niet een keertje willen duiken als jij op Floortje past? Of vind hij echt alleen leuk om samen met jou duiken? In ieder geval zitten jullie op een fantastisch resort. en het zwembad met de bar in het water is ook niet verkeerd. daar zou ik me ook prima vermaken denk ik. nog twee dagen en dan is het zondag en zie ik jullie weer op Schiphol!!! kus, Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 16090

Voorgaande reizen:

09 Juli 2022 - 18 Juli 2022

Turkije 2022 - Daniëlle en Floortje

17 Mei 2018 - 10 Juni 2018

Florida/Mexico 2018

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

Thailand 2012

22 September 2008 - 11 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: