Dag 3 - Zaterdag 19 mei - Zwemmen en shoppen - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 3 - Zaterdag 19 mei - Zwemmen en shoppen - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Zaterdag 19 mei - Zwemmen en shoppen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

19 Mei 2018 | Verenigde Staten, Lake Buena Vista

Ook vandaag waren we er weer vroeg uit. Het valt me erg mee dat Floortje op haar normale tijd wakker wordt en niet al ergens midden in de nacht. Ze lijkt weinig last te ondervinden van het tijdsverschil.

Na het ontbijt en het douchen zijn we naar het zwembad gegaan. Het viel mee met de drukte. Er waren genoeg bedjes vrij en ook het zwembad was redelijk leeg.

Floortje zit sinds november vorig jaar op zwemles en met kurkjes om komt ze een heel eind. Ze heeft totaal geen watervrees. Helaas was haar opblaasbandje lek, maar gelukkig had ik ook een zwempak met ingebouwde drijvers op de buik en rug meegenomen. En daar kan ze heerlijk zelf mee zwemmen. Meest fantastische is natuurlijk het in en uit het water springen. Dat kan ze uren volhouden. En dat springen doe je niet zomaar, daar gaat een heel dansritueel aan vooraf, zie het filmpje.

Gelukkig bleef het de ochtend droog en konden we heerlijk van het warme weer genieten. Dat het bewolkt is, heeft ook z'n voordeel. Het is niet zo heel erg heet.

Om half 12 zijn we naar de kamer vertrokken. Ik had voor mezelf een lekkere pedicure bij de Spa geboekt en Michèl en Floortje zijn bij de Ierse pub gaan lunchen. Kon Michèl gelijk nog een stukje van de voetbalwedstrijd Man United tegen Chelsea zien. Wij dus allebei tevreden. En Floortje had patatjes, dus haar middag was ook al goed.

Nadat ik Floortjes teennageltjes gelakt had, dat wilde ze natuurlijk ook nu mama gelakte teennagels had, zijn we richting het Outlet Center vertrokken. Ik was door de dame van de pedicure al gewaarschuwd dat het met parkeren gigantisch druk zou zijn op zaterdag en dat klopte inderdaad. I.p.v. uren rond te rijden, hebben we maar gebruik gemaakt van de valet parking.

Doel voor vandaag was in ieder geval de Tommy Hilfiger store. Voor kids was er zelfs een aparte winkel. De keuze voor Floortjes leeftijd is minder dan die voor kids t/m 4 jaar, maar desondanks zijn we toch goed geslaagd. Ook mama en papa hebben weer een hele tas vol weten te scoren. En terwijl mama voor zichzelf op jacht was, heeft Floortje ook lekker geshopt. Vooral de tassen vond ze heel mooi.

Toen we buiten kwamen, kwam de regen werkelijk met bakken uit de hemel. Met slechts één klein parapluutje, waren papa en mama de sjaak. Juffrouw Floortje liep als een prinsesje in haar eentje onder de plu. We zijn in de foodcourt gaan schuilen en hebben daar een hapje gegeten. Omdat het Outlet Center slechts op kleine delen overdekt was, besloten we om richting ons appartement te gaan en deel 2 van de shopping tocht (schoenen voor Michèl en Floortje) door te schuiven naar een andere dag of naar een Outlet Center bij Miami.

Thuis gekomen, heeft Floortje nog heerlijk gebadderd in ons enorm grote bad. Daarna zijn wij meiden om 20.00 uur ons bedje in gedoken. 's Avonds merken wij toch wel dat het voor ons eigenlijk al een paar uurtjes later is. Floortje bleef lekker bij mama slapen, papa mocht een nachtje in Floortjes bed.

We hebben trouwens echt vreselijke pech met het weer. Waar het normaal gesproken alleen maar zon, zon en nog eens zon is, regent het hier nu dagelijks. De voorspellingen voor morgen en maandag zijn ook slecht. Zelfs de locals klagen over het weer. Misschien moeten we onze planning wat gaan aanpassen, maar dat zien we nog wel.

Voor nu, tot morgen maar weer.

• 20 Mei 2018 - 22:42

Mam:

Wat jammer van het weer, maar het is vakantie dus niks moet e alles mag.
    Dat is ook relaxed toch?
    Leuk om de verslag en te lezen. Nog veel plezier en we duimen voor mooier weer.
    Groetjes en liefs. Mam.