Dag 4 - Zondag 20 mei - Sea Aquarium - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 4 - Zondag 20 mei - Sea Aquarium - Reisverslag uit Lake Buena Vista, Verenigde Staten van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Zondag 20 mei - Sea Aquarium

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

20 Mei 2018 | Verenigde Staten, Lake Buena Vista

Zondag alweer, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt.

Michèl was om half 5 al wakker en lijkt dus iets meer last van de jetlag te hebben. Floortje sliep netjes tot half 8.

De weersverwachtingen voor vandaag waren echt bar slecht. Bijna de gehele dag meer dan 60% kans op regen en als je het filmpje van gisteren in het Outlet Center hebt gezien, dan zijn het flinke buien hier. Eigenlijk had ik op de planning staan dat we naar de westkust van Florida zouden rijden vandaag, bijvoorbeeld naar Clearwater Beach, maar we zouden dan echt voor het strand gaan, dus dat viel met dit weer af. Dan maar naar een overdekte bezigheid zoeken. Het Orlando Sea Aquarium is dichtbij, overdekt en niet zo duur. Dus dat zou ons doel voor vandaag zijn, maar niet na eerst nog even lekker terug in bed te kruipen, ik dan, en een beetje uitslapen.

Rond het middaguur vertrokken we richting het Sea Aquarium. Dat bleek in de buurt te zitten van meerdere attracties. Madame Tussauds, maar Floortje zou daar niemand (her)kennen, een groot reuzenrad, maar dat vond Floortje eng, dus beperkten we ons tot het Aquarium zelf.

Mijn hemel! Wat een rij stond er voor de kassa. Natuurlijk waren wij niet de enige toeristen die een overdekte attractie opgezocht hadden. Zelfs bij de kassa hoorde ik een van de medewerkers zeggen dat dit zeer uitzonderlijk voor hen was. Eenmaal binnen was het goed druk, maar niet zo erg, dat je niets meer op je gemak kon bekijken. Het Sea Aquarium was inderdaad niet groot, maar we hebben er toch nog ruim een uur door kunnen brengen. En dat was voor Floortje ook eigenlijk genoeg. Door het zien van al die (tropische) vissen krijg ik steeds meer zin in het duiken bij Cozumel. Als dat maar niet letterlijk in het water komt te vallen door bijvoorbeeld storm of te sterke stroming door slecht weer. Ik moet ineens aan onze reis naar Thailand denken, waar we uiteindelijk maar twee keer konden duiken omdat het slechte weer het de laatste dagen niet meer toeliet…...

In de hal van het Aquarium, zat ook een 7D dark ride adventure. Michèl is erin gegaan terwijl Floortje haar papa luid aanmoedigde. Het was de bedoeling om aliens neer te schieten, die een stad bezet hadden, terwijl je in een stoel zat, die met de film mee bewoog. Ik heb hem na afloop nog een half uur lang horen opscheppen over het feit dat hij een klein kereltje ge-owned had, hahahaha. Boys will be boys :-)

Inmiddels was het 15.00 uur geweest en hadden we best wel honger gekregen, omdat we niet geluncht hadden. Op de heenweg waren we langs een Denny's gereden, een echte Amerikaanse diner waar je vaak 24/7 terecht kunt en ook op elk tijdstip kunt ontbijten. Floortje wilde graag frietjes en pannenkoeken (fraaie combinatie) en wij hadden allebei wel trek in iets met een ei of omelet. Dus een prima bestemming om even neer te strijken. Ik heb pancakes met aardbeien gegeten en hash browns, scrambled eggs en knapperige bacon. Heerlijk, ik vind zo'n Amerikaans ontbijt echt geweldig! Floortje at met mij mee en kreeg frietjes van Michèl die daarbij de ultimate slam had genomen. Toast met scrambled eggs gevuld met stukjes worst, tomaat, ham en kaas. De milkshake die hij erbij kreeg was ook super lekker. Kortom een heerlijk, licht ontbijtje, ahum.

Helaas was het langzaam weer gaan regenen, geen stortbui, maar wel net genoeg om uiteindelijk toch goed nat van te worden. Daarom besloten we om richting ons appartement te gaan. We hadden op de terugweg eigenlijk nog langs een ander Outlet Center willen gaan, maar dat kunnen we ook morgen nog doen. Of we bewaren het voor in Miami. De twee dagen die we daar zijn, moet het ook heel veel gaan regenen, dus zal de originele planning, o.a. zonnen op South Beach, ook op de schop moeten.

Floortje wilde bij thuiskomst nog even zwemmen, maar wij stonden daar allebei niet echt om te springen. Dus ben ik met haar meegegaan naar het zwembad en is ze zelf lekker gaan spetteren terwijl ik aan de rand van het zwembad van een cappuccino genoot. Het was, ondanks dat het miezerde, toch nog best druk bij het zwembad. En Floortje had het prima naar haar zin. Een Engels meisje van een jaar of 10 deed allerlei bijzondere sprongen in het water en dat moest Floortje natuurlijk nadoen. Ze liet zich zonder vrees gewoon achteruit in het water vallen. Echt heel fijn dat ze geen watervrees heeft. Ik hoop dat ze bij Cozumel ook leert snorkelen.

Nu terug in het appartement zit ik het verslag te schrijven en zijn Michèl en Floortje spelletjes aan het doen. Ik had o.a. een reiseditie van ganzenbord gekocht. Michèl wordt nu vreselijk ge-owned door een klein meisje ;-P

De originele planning voor morgen is een bezoek aan SeaWorld. Maar omdat daar ook heel veel buiten te doen is, o.a. de shows met de orka's en dolfijnen en zeeleeuwen enzo, moeten we nog even kijken of we dat door laten gaan. De weersverwachting geeft wel op hoeveel procent kans op regen er is per uur, maar de hoeveelheid neerslag niet. Als het is zoals vandaag, een beetje een miezerregen, dan is het nog te doen, maar met zo'n plensbui als van de week en zoals in Disney, dan wil je niet in zo'n park zijn. Ik zou het jammer vinden, want ik kijk zelf erg uit naar SeaWorld, dus misschien trotseren we de regen wel. Bovendien staat een poncho mij absolutely fabulous :-)

Vanavond blijven we lekker in het appartement. Onze buiken zitten nog goed vol van de enorme maaltijd bij Denny's. Het is nu ook al bijna bedtijd voor Floortje. Voordeel van een appartement t.o.v. een hotel is, dat je ook een beetje kunt bankhangen en t.v. kijken. En Floortje heeft haar eigen slaapkamer, dus die heeft nergens last van.

Tot zover maar weer. De foto's volgen morgen, want die staan nog niet op de laptop.

• 21 Mei 2018 - 09:40

Mam:

Wat jammer van het weer!! Maar zo te lezen maken jullie er wel wat van. Ik hoop echt dat de dat van de geplande uitstapjes die op het verlanglijstje van jullie staan wel voor kunnen gaan. Jullie kunnen in ieder geval op deze manier wel lekker relaxen