Dag 8 - Donderdag 24 mei - naar Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu Dag 8 - Donderdag 24 mei - naar Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Daniëlle van Wissen-Claeys - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Donderdag 24 mei - naar Mexico

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

24 Mei 2018 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag een vermoeiende reisdag. Gelukkig konden we de ochtend op ons gemakje starten, want onze vlucht ging pas om 15.05 uur. Bovendien hadden we een late check-out geregeld, waardoor we tot 12.00 uur op de kamer mochten blijven. Er stond mij een taak van formaat te wachten. Ik moest de gekochte kleding in de reeds redelijk volle koffers zien te pakken. Een extra koffer kost namelijk $100 en voor overgewicht worden soortgelijke bedragen gerekend. Dus alle bagage uit de koffers gehaald en de boel opnieuw verdeeld. Uiteindelijk is het gelukt!

Na het ontbijt zijn we gaan douchen en hebben we de auto ingeladen. Vervolgens richting de dichtstbijzijnde Starbucks gereden voor de broodnodige koffie. Naast Starbucks zat een tankstation en konden we de huurauto gelijk aftanken om vervolgens richting de luchthaven te gaan. We waren mooi op tijd en konden na de zelf check-in de koffers afgeven en op weg naar de controle. Op de luchthaven hebben we nog een hapje gegeten en toen we bij de gate aankwamen, konden we direct door het vliegtuig in. Ik heb bijna de hele vlucht geslapen. Heerlijk! Als je wakker wordt, ben je er al. Ik moest nog wel in een razend tempo een aantal formulieren voor de Mexicaanse douane invullen.

De Mexicaanse douane doet hier in wachttijd trouwens niet onder voor de Amerikaanse douane. We hebben er meer dan een uur over gedaan voordat we aan de beurt waren en dat soort wachttijden zijn zeker met een kleuter niet fijn. Toen we bij de bagageband aankwamen, waren de koffers al door iemand op een karretje gezet, zodoende konden we gelijk door. Ik had in Nederland reeds een transfer geboekt en in de bevestigende mail stond, dat we direct naar de uitgang moesten gaan. We zouden door veel mensen aangesproken worden, die ons, onder de belofte van een gratis transfer, time sharing praatjes aan zouden willen smeren. Dus als een afgevuurde raket raceten we door de aankomsthal heen naar buiten. Daar aangekomen vonden we al snel onze transfer maatschappij. Ons busje dat ons naar de ferry van Playa del Carmen zou brengen, liet slechts 10 minuutjes op zich wachten. We waren het enige gezin dat die kant op ging en hadden zodoende het busje voor ons zelf.

Vanuit de lucht hadden we al gezien dat Mexico erg groen was en dat bleek ook tijdens de rit. We zagen alleen bomen en alle hotels lagen daarachter verscholen. Playa del Carmen was maar een kilometer of 50 rijden en we kwamen daar rond 18.30 uur aan. We werden vlak naast een loketje afgezet waar we tickets voor de ferry konden kopen. Deze zou om 19.00 uur vertrekken.

De weg richting de ferry was nog niet gemakkelijk met al die koffers. De straatjes hadden namelijk allemaal hobbelige klinkers. Overigens wel een leuk gebied om rond te struinen, maar daar hadden we nu geen tijd meer voor. Als we na de cruise terug komen in Cozumel, kunnen we altijd nog een dagje naar het vaste land toe gaan. Ik heb voor de Cozumel week niets gepland, dus alles kan en mag :-)

Bij de ferry werden onze koffers gelabeld en door de bemanning aan boord gehesen. Het bleek dat wij het first class pakket hadden aangeschaft, wat overigens niet duur was. $36 totaal voor een retour voor drie personen. Iedereen zat buiten en wij zaten bijna alleen in een airconditioned ruimte. Heerlijk om even onderuit gezakt op een comfortabele stoel te zitten na al dat zeulen en staan.

De overtocht duurde inderdaad maar een klein half uurtje en toen we aan wal kwamen, werden de koffers door de bemanning van boord gehaald. De taxi’s stonden aan het einde van de pier al klaar en binnen 10 minuutjes werden we naar ons hotel gereden.

Bij de receptie werd ik een beetje nerveus, want ze konden onze naam niet terugvinden. Ik zag ons al in de bezemkast eindigen! Toen bleek dat we een VIP check-in hadden. Was me er totaal niet van bewust dat ik dat geboekt had. We werden een klein hokje in gesleurd, kregen wat te drinken en moesten wat formulieren tekenen. Dat was de hele VIP check-in, lol. Beetje hetzelfde als een fast pass terwijl er geen rij is. Onze koffers werden naar de kamer gebracht en die was, tegen verwachting in, erg luxe. Een aparte woon/eetkamer met een kleine keuken. Een grote slaapkamer met een supergroot hoekbad en een aparte doucheruimte. Op zich niet slecht om hier langer te verblijven, maar we zijn hier maar een nachtje. De ligging van de kamer was ook prima. Binnen 5 stappen op het strand en ook vlak bij het zwembad. Jammer genoeg regende het, dus even op een strandstoel zitten, was er helaas niet bij. Aangezien we geen van allen echt honger hadden, na al het snacken onderweg, hebben we het diner overgeslagen en zijn we op tijd naar bed gegaan. Floortje zou op de slaapbank moeten, maar het tweepersoons bed was dusdanig groot, dat ze lekker tussen ons in is gekropen. En ik heb ondanks dat zowaar goed geslapen.

Morgen kunnen we redelijk uitslapen. We hoeven pas om 12.00 uur uit te checken. De check-in op de boot is vanaf 12.00 uur en de boot vertrekt om 16.00 uur uit Cozumel. Spannend, onze eerste cruise.

Tot zover maar weer en tot morgen!